Profile cover photo
Profile photo
Khairul anuar
30 followers
30 followers
About
Posts

MUNAJAT RAMADHAN

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Dalam dakapan Ramadhan yg suci ini dengan rasa rendah diri kami yg kerdil & hina ini memohon doa dgn penuh pharapan kpdMu ya Allah.Semoga Engkau sudi mdengar permintaan kami,krn sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg Maha Mendengar.

Ya Fattahu Ya 'Alim
Ajarkanlah kami yg lemah ini utk melihat jln keluar dr smua masalah yg mbelenggu kami.Bukakanlah hijab kpd kami yg tak mampu melihat setiap kebaikan pd kejadian & takdirmu.Ya Allah takdirkanlah yg baik2 utk diri kami.Jgnlah kau menguji kami pd apa yg tak mampu kami lalui.Bukakanlah pintu2 rahmatMu utk kami ya Allah

Ya Allah Rabbul Jalil
Sejahterakanlah utk kami dgn kesihatan yg baik supaya dgnnya kami dpt beribadah kpdMu Ya Allah.Ampunkanlah segala dosa kami,krn kami terlalu byk dosa kpdMu Ya Allah.Kami lupa akan Engkau ketika sihat,kami ingat pdMu bila ditimpa sakit,kami lupa kpdMu ketika senang,kami ingat kpdMu bila dtg kesusahan.Kami lupa kpdMu disaat kami gembira,kami ingat kpdMu ketika sedih dan kecewa,kami habiskan usia muda dgn keseronokan dunia,kami mula mengingatiMu ketika usia sudah tua.Justeru ya Allah ampunilah semua dosa kami.Berilah kekuatan kpd kami utk melawan hawa nafsu dan dunia yg sentiasa melalaikan kami drp mengingatimu ya Allah

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ampunkanlah dosa kedua ibubapa kami, setiap titik susu ibu yg mgalir dlm diri kami kau gantilah dgn kebajikan utknya yg boleh mbawanya ke syurgaMu ya Allah ya Rahman.Pd setiap keringat yg mngalir pd tubuh ayah kami dlm mcari rezki kpd kluarga kami kau gantikanlah dgn keampunan yg mbawa ke syurgaMu ya Allah. Sesungguhnya pgorbanan mereka tdk akan mampu kami mbalasnya.Bahkan terkadang mereka hidup dlm kesusahan dan kesempitan,sdgkan kami berada dlm kesenangan dan kemewahan.Justeru kurniakanlah kpd kedua ibubapa kami tempat yg istimewa di syurgaMu ya Allah

Ya Allah.Kami juga memohon ampun utk kaum kerabat kami,sahabat2 kami dan guru2 kami yg terlebih dahulu pergi meninggalkan kami ke alam barzakh.Golongkanlah mereka dlm golongan org2 yg Engkau redhai.Apabila tiba pula giliran kami menuju barzakhMU maka Kau ambillah kami dlm keadaan yg baik2.Dlm keampunan dan rahmatMu Ya Allah

Ya Allah Ya azizz
Kurniakanlah kpd kami jiwa yg tenang dan tenteram.Hiasilah hati kami dgn sifat syukur,redha,sabar,ikhlas,amanah dan bertanggungjawab.Kau jauhkanlah drp kami sifat ujub,riak,takabbur,fitnah,mengadu domba,sangka buruk dan khianah.

Ya Rashid Ya Rahman Ya Rahim.Jika ada dikalangan kami mereka yg diuji dgn kesusahan,maka kau bantulah mereka,permudahkanlah urusan mereka,jika ada di kalangan kami mereka yg bersedih hati,berikanlah ketenangan dan jln keluar kpd mereka,jika ada di kalangan kami sdg berhajat dgn keperluannya,maka tunaikanlah hajat mereka dan cukupkanlah keperluan mereka.Jika ada di kalangan kami mereka yg diuji dengan sakit,maka kau sembuhkanlah mereka Ya Allah agar dapat beribadah bersama kami.Jika ada dikalangan kami mereka yg derhaka kpd ibubapa atau terkurang dlm melayani mereka maka kau ampunilah mereka,jadikanlah kami anak2 yg taat dan berbakti.Sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg Maha Mendengar dan Mengasihi

Ya Allah Ya Malikal Mulk Ya Razak Ya Fattahu Ya 'Alim Kurniakan kpd kami rezeki yg halal lg diberkati dan jadikanlah dgn rezeki itu kami semakin dekat dgnMu.Sebaliknya jgnlah kau jadikan kami drp golongan yg lupa diri setelah mendapat kurniaannMu.

Ya Allah.Bantukanlah kami dlm menjalankan urusan agama kami,Elokkanlah urusan dunia kami yg padanya tempat kami mencari kehidupan.Elokkanlah urusan akhirat kami yg pdnya tpt kami akan kembali utk selama2nya.Jdkanlah kehidupan kami ini sbg tambahan sgl kebaikan kpd kami & jadikanlah kematian sebagai ketenangan kpd kami dari segala kejahatan.Sesungguhnya kami ingin kembali kpdMu dgn jiwa yg tenang

Ya Allah Ya Zal Jalali Wal Ikram Ya Allah Jgnlah kau jadikan ramadhan ini sbg yg terakhir buat kami.Temukanlah kami dgn Ramadhan yg akan dtg.Tapi andai ini Ramadhan terakhir buat kami jadikankanlah puasa kami sbg puasa yg Kau rahmati.Jadikanlah ramadhan ini paling bererti,penuh dgn cahaya iman menerangi kegelapan hati kami menuju redha serta kasih sayangmu ya Allah.Jadikanlah ramadhan ini sebagai penghapus dosa2 kami.Ya Allah temukanlah kami dgn lailatul qadr.pilihlah kami dikalangan hambaMu yg dpt beramal di mlm al-Qadr.Ya Allah terimalah amalan kami terimalah taubat kami ampunkanlah segala dosa kami amankanlah kehidupan kami disana nanti yg kekal abadi.Kurniakanlah kpd kami syurgamu yg maha luas nikmatnya
Add a comment...

Post has attachment
PBL Funride
Funride ni merupakan sempena perasmian kedai baru Pusat Basikal Lim sebuah kedai basikal yang paling dikenali di Kota Tinggi.Aku dah mengenali Lim,Daniel (abang Lim) dan Irene (isteri Daniel) dekat 9 tahun.Masa itu PBL masih lagi dilokasi lama sebelum berpi...
PBL Funride
PBL Funride
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
KING OF DESARU 2014
King Of Desaru edisi ketiga.Salah satu acara basikal bukit yang dinantikan selepas kejayaan acara ini pada tahun lepas.Buat pertama kalinya kelab GACC mendaftar peserta paling ramai dalam sejarah kelab iaitu 20 peserta.Alhamdullilah semakin ramai belia feld...
KING OF DESARU 2014
KING OF DESARU 2014
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
King Of Desaru Trail
Pada 13 dan 20 September 2014 DU Bikes telah menjemput aku dan geng GACC untuk mencuba trail jamboree King Of Desaru yang akan diadakan pada 8 November 2014 akan datang.Pada kayuhan pertama hanya enam orang sahaja yang berkayuh manakala pada kayuhan kedua d...
King Of Desaru Trail
King Of Desaru Trail
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has shared content
Seronoknya Berbasikal
indah ciptaan Maha Pencipta Berbasikal,selain dapat memberikan kesihatan pada tubuh badan kita ianya juga dapat memberikan kita kenikmatan melihat keindahan ciptaan Tuhan.Kita dapat berbasikal ke atas bukit,gunung,di dalam hutan dan ke jeram serta air terju...
Seronoknya Berbasikal
Seronoknya Berbasikal
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Seronoknya Berbasikal
indah ciptaan Maha Pencipta Berbasikal,selain dapat memberikan kesihatan pada tubuh badan kita ianya juga dapat memberikan kita kenikmatan melihat keindahan ciptaan Tuhan.Kita dapat berbasikal ke atas bukit,gunung,di dalam hutan dan ke jeram serta air terju...
Seronoknya Berbasikal
Seronoknya Berbasikal
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Johor International Gunung Ledang MTB Ride 2014
Johor International Gunung Ledang MTB Ride julung kalinya telah dianjurkan oleh SK Event Management pada 3 Mei 2014.Acara yang aku tunggu-tunggu sebenarnya kerana nak merasai dan menakluki trail Gunung Ledang.Bersama Aidil dan Zul kami bergerak malam jumaat...
Add a comment...

Post has attachment
Selfie @Kiara
selfie paling selfie...hahaha Balik dari Janda Baik aku tak terus balik Johor sebab isteri dah ambil cuti seminggu.So,selepas menghantar mak mentua balik Seremban,percutian diteruskan lagi.Tak kemana pun hanya melawat dan lepak-lepak ngan adik beradik kat K...
Selfie @Kiara
Selfie @Kiara
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Bercuti dan Berjambore
Bercuti 19-20 April 2014 bersama keluarga dan mak mentua telah bergerak ke kawasan percutian yang tak pernah lagi aku jejaki iaitu Janda Baik,Pahang.Terletak bersempadan dengan Kuala Lumpur dan berhampiran dengan Genting Highland dan Bukit Tinggi,Janda Baik...
Bercuti dan Berjambore
Bercuti dan Berjambore
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Selepas Enam Bulan
Lama betul aku tak mencoret sesuatu kat blog ni.Hampir enam bulan lamanya.Bukan takde aktiviti tapi sebab laptop aku dah jahanam.Laptop old school memang masanya untuk tamat riwayat pun dah sampai.Nak pakai handphone takde feel plak nak mencurahkan idea.Lag...
Selepas Enam Bulan
Selepas Enam Bulan
gacyclingclub.blogspot.com
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded