Profile cover photo
Profile photo
Ida Fadliza Abu Zarin (Ida Ifaz)
174 followers
174 followers
About
Posts

Post has attachment
Betul Ke Ada Ketumbuhan pada Payudara yang Bukan Kanser?
Ida tertarik nak tulis tentang ketumbuhan pada payudara selepas dapat mesej dari seorang customer yang mencari suplemen untuk anaknya yang ada ketumbuhan pada payudara. Anaknya baru umur 19 tahun. Katanya, anaknya dah setahun dikesan ada ketumbuhan. Tahun l...

Post has attachment
Bayam dan Jus Delima Boleh Elak Alzheimer?
"Kau siapa, mak aku mana?" Bila terdengar arwah nenek cakap macam tu masa usianya dah lanjut, Ida pernah tergelak. Iyelah masa tu mana kita tahu pasal penyakit Alzheimer yang selalu kena pada orang tua. Lagipun masa tu kecik lagi. Tak paham apa-apa. Sebelum...

Post has attachment
Badan Terlebih Lemak? Awas, Ini 3 Cara Ia Boleh Bawa Maut.
" Saya badan aje besar, tapi tiada penyakit" Pernah dengar tak statement tu?  Ya. Ida setuju dengan statement tu. Saiz tidak penting. Yang penting kita sihat dan bebas penyakit. Sebenarnya Ida terjumpa satu artikel menarik dari buku kesihatan berkaitan bada...

Post has attachment
[Video] Istimewa Mei 2017, Blender Jus Separuh Harga Untuk Semua
Bayangkan anda dapat peluang beli blender dengan separuh harga ? Lagi-lagi yang branded dan kualiti tinggi. Pasti tak akan lepaskannya kan? Itu belum lagi tengok bentuk rupanya yang seksi. Aww. Tara.. Haa cantik kan? Gambar di bawah pula adalah set penuh Bl...

Post has attachment
Apa Beza Whitehead dan Blackhead?
Cuba anda pegang kulit muka. Mula dari dari, rasa perlahan-lahan kulit muka anda. Beralih ke hidung, turun ke pipi dan dagu. Ada rasa macam gerutu dan duri-duri? Kalau bukan jerawat, mungkin kulit anda juga ada whitehead dan blackhead. Memang rasa geram bil...

Post has attachment
10 Cara Cepat Buang Whitehead di Dagu dan Hidung, Tiada Lagi Kulit Gerutu
Pernah tak kena perli muka menggerutu dan macam kertas pasir sebab ada whitehead dan blackhead? Geram aje tengok kan? Sedap aje tangan nak kutil whitehead sampai merah-merah hidung. Puas hati tengok ketul-ketul macam nasi keluar. Tapi, esok tengok ada lagi....

Post has attachment
12 Tips Simpan Susu Ibu EBM
Dah 4 tahun Ida tinggalkan hal ehwal simpan susu ibu ni. Bila anak kelima ni lahir, maka terfikir nak buat satu entry blog sambil buat revision semula. Kebetulan belum ada lagi entry berkaitan dengan cara simpan susu ibu EBM ni dalam blog Tip Sihat Selalu. ...

Post has attachment
Pengedar Shaklee Kuantan dan Beserah
Bayangkan produk Shaklee yang anda inginkan di hantar ke rumah terus tanpa perlu keluar dari rumah untuk bank in duit dan tak perlu tunggu pos yang berhari-hari? Ya, berita baik kepada warga Kuantan yang nak dapatkan produk Shaklee. Jika anda ingin dapatkan...

Post has attachment
Vitamin Dimakan Tiada Kesan? Semak 6 Tips Berguna Ini
Sudah pasti anda tahu pentingnya makan vitamin. Beli vitamin sampai ratus-ratus untuk bagi badan sihat dan kuatkan imun badan. Ada yang beli untuk diri sendiri, dan ada yang bermurah hati belikan untuk suami/isteri dan anak-anak. Bila ahli keluarga sihat, k...

Post has attachment
Anemia Punca Bayi Cacat ,Ketahui 3 Jenis Anemia Bagi Wanita Hamil
Bayangkan masa menaip komputer, atau sedang memasak, tiba-tiba rasa nak pitam . Tiba-tiba kepala pening, serta merta dunia jadi gelap. Mesti panik kan?  Nasib baik bukan masa memandu. Sangat-sangat bahaya untuk semua apatah lagi untuk ibu mengandung. Mungki...
Wait while more posts are being loaded