Profile cover photo
Profile photo
sekut gule
4 followers -
Hanyalah seorang rakyat marhaen yang tidak ada kepentingan,sentiasa dibuai dengan janji-janji manis politikus
Hanyalah seorang rakyat marhaen yang tidak ada kepentingan,sentiasa dibuai dengan janji-janji manis politikus

4 followers
About
sekut's posts

Post has attachment
Kadar tinted yang bakal dibenarkan oleh JPJ
Pihak Kementerian Pengangkutan bakal mewartakan peraturan baru mengenai kadar ketelusan cahaya untuk cermin kereta berkuatkuasa mulai bulan ini.Kadar ketelusan cahaya telah dikurangkan sebanyak 25% untuk cermin penumpang dan cermin belakang yang sebelum ini...

Post has attachment
Disebabkan FELDA Cadbury jadi halal???
Kenapa status haram telah ditarik balik,sebab syarikat tu milik FELDA,milik Bousted?.JAKIM buat gila dah,pegawai JAKIM sanggup makan Cadbury bila-bila masa untuk membuktikan Cadbury halal,sampai macam tu sekali terdesak JAKIM, pegawai jakim sedia makan cokl...

Post has attachment
MH370 tidak berakhir dilautan Hindi
Adoi,hari ni dalam surat khabar online Berita Harian ada tulis pasal MH370,apa yang menarik perhatian aku,berita tu tulis pesawat MH370 tidak berakhir di lautan Hindi pulak.Nampaknya isu MH370 akan naik semula selepas disenyapkan dengan isu dna babi dalam C...

Post has attachment
(Kesihatan) Minum air ketika perut kosong
Salam,kali ni aku cuma nak kongsi tentang kebaikan minum air ketika perut kosong.Artikel ni pun aku dapat dari laman lain.Sebenar banyak kelebihan minum air masak ketika perut kosong (masa bangun dari tido),antaranya dapat mengelakan sakit jantung,sakit kep...

Post has attachment
Jom semak arah kiblat 28/5 & 16/7 setiap tahun


Post has attachment
Pomen jujur di USJ 1
FOTO
rakaman skrin bertajuk 'pomen jujur. Semoga Murah Rezeki' ternyata
menarik perhatian pengguna Facebook apabila ia dikongsi sebanyak 2,157
kali dan digemari oleh 6,870 pengguna (hingga 8 malam tadi) -. Harian Metro Aku juga nak tolong promosi bengkel...

Post has attachment
Telco CELCOM menipu dengan khidmat "NotifyMe"
RM1. Ur NotifyMe subscription has been successfully renewed. Thank you! Itu antara mesej yang aku dapat dari CELCOM,kira-kira 2-3 hari lepas.Sebelum ini,aku tak pernah melanggan mana-mana perkhidmatan dari CELCOM,macam mana tiba-tiba mesej ni sampai,apa yan...

Post has attachment
(video) Disebalik kejayaan Jepun menjuarai Piala Thomas
Kejayaan Jepun menewaskan Malaysia dalam piala Thomas merupakan satu sejarah buat negara matahari terbit,kerana ini merupakan kali pertama Jepun memenangi kejuaraan piala Thomas.Dan tahniah juga untuk pasukan Malaysia kerana  berjaya ke perlawanan akhir,nam...

Post has attachment
Unsur Babi dalam kehidupan seharian kita
Antara benda yg ada unsur dari haiwan BABI 1. Uji kaji senjata kimia. Tisu manusia dan tisu babi hampir sama, maka ia sering digunakan untuk ujikaji senjata kimia. 2. Ais Krim. Digunakan untuk menghasilkan gelatin bagi mengawal proses penghabluran gula dan ...

Post has attachment
Sari
Gambar diatas sekadar hiasan.tiada kaitan dengan cerita TAKUT HAMIL... SARI mengadu kepada ibunya tentang hal buruk yg menimpanya. . . . . SARI : (ketakutan) Maakkk, mana bapak? IBU : Bapak keluar...ngko dah kenape?! SARI : (dgn nada pelan) minta maaf Mak.....
Wait while more posts are being loaded