Profile cover photo
Profile photo
Zalmin Zakaria
29 followers
29 followers
About
Posts

Post has attachment
Ada 2 jenis osteoartritis; permulaan dan sekunder
Osteoartritis Ada 2 jenis osteoartritis; permulaan dan sekunder. Yang permulaan tu muncul tanpa sebab manakala yang sekunder berkembang dalam sendixx yang diketahui telah mengalami kerosakan macam "lutut pemain bola sepak". Sebenarnya lebih ramai orang tua ...
Add a comment...

Post has attachment
Naak tau tak apa itu ARTRITIS??
Saya di sahkan ada artritis 2 tahun lepas. Masa tu saya ngadu kat doktor yang saya selalu sakit kat sendixx. Naak tau tak apa itu ARTRITIS?? Ia aadalah penyakit sendi. Ada tujuh tanda awal: bengkak pada satu @ beberapa sendi kekakuan berlaku pada awal pagi ...
Naak tau tak apa itu ARTRITIS??
Naak tau tak apa itu ARTRITIS??
zalminhealthcare.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Pokok Flaxseed dan KANSER..
Saya dah cuba cari perkataan Bahasa Malaysia untuk Flaxseed tapi tak berjaya.. Macam ISOFLAVON dalam soya, lignan merupakan antioksidan yang kuat yang diperolehi daripada pokok flaxseed. Ia mencegah estrogen badan daripada melekat kepada reseptorxx sel dan ...
Pokok Flaxseed dan KANSER..
Pokok Flaxseed dan KANSER..
zalminhealthcare.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Herba Luar Biasa - Pati Pokok Milk Thistle
Kali ni nak cite tentang pendekatan penggunaan herba pulak dalam pencegahan KANSER. Pati pokok Milk Thistle Ini adalah sejenis herba yang luar biasa. Pati pokok milk thistle membantu mewujudkan kesihatan hepar dengan keduaxx melindunginya daripada kerosakan...
Herba Luar Biasa - Pati Pokok Milk Thistle
Herba Luar Biasa - Pati Pokok Milk Thistle
zalminhealthcare.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
TEH HIJAU paling baik untuk pencegahan kanser & penyakit kardiovaskular
Bulan ni saya nak cite pasal KANSER jer sbb kanser ni adalah pembunuh senyap. Selalunya kita dapat tau bila dah stage 3 @ 4. Kali ni nak cite tentang pendekatan penggunaan herba pulak. Teh Hijau Teh hijau diperbuat dengan mengukus secara sederhana daun-daun...
Add a comment...

Post has attachment
Apa itu ISOFLAVON?
Apa itu ISOFLAVON? Korang tau tak yang protin SOYA ada sebatian penentang KANSER yang dikenali sebagai ISOFLAVON?  Ia mungkin bole membantu mengurangkan risiko KANSER yang ada kaitan dengan hormon. Malah, satu jenis yang dikenali sebagai genistein dijumpai ...
Apa itu ISOFLAVON?
Apa itu ISOFLAVON?
zalminhealthcare.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Vitamin E ialah yang paling kurang toksik daripada segala vitamin yang larut lemak.
Vitamin E ialah yang paling kurang toksik daripada segala vitamin yang larut lemak. Kebanyakan orang dewasa dapat menyabari dos-dos yang mengandungi 400 hingga 1200 IU setiap hari, yang jauh lebih tinggi daripada RDA. Oleh kerana Vitamin E tidak terdapat de...
Add a comment...

Post has attachment
Bawang Putih & KANSER
Suami saya paling tak suka Bawang Putih. Hakikatnya bawang putih sangat berkuasa.. Kegunaan bawang putih dalam perubatan mendahului zaman Hippocrates. Banyak bukti yang didapati mengaitkan bawang putih sebagai jisim ANTI KANSER. Seorang pakar pemakanan di P...
Bawang Putih & KANSER
Bawang Putih & KANSER
zalminhealthcare.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
KENAPA ANDA HARUS MEMILIKI WERDA SOFIA
KENAPA ANDA HARUS MEMILIKI WERDA SOFIA Werda ialah jenama pakaian Muslimah. Hadirnya dengan membawa islah dalam tuntutan wanita menutup aurat tanpa dimanipulasi fesyen komersil. Werda Sofia adalah produk pertama di bawah jenama WERDA   9 SEBAB ANDA HARUS ME...
Add a comment...

Post has attachment
Vitamin E adalah perencat yang amat mustajab bagi sesetengah kanser
Vitamin C merupakan pelindung utama larut air (antioksidan) dan Vitamin E pula merupakan pelindung utama larut lemak. Seperti mana selxx kita terjadi daripada keduaxx lemak & air, demikian juga persekitaran toksik kita terjadi daripada keduaxx toksin yang l...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded