Profile

Cover photo
junita sidrus
31 followers|402,683 views
AboutPostsPhotosYouTube

Stream

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Tamat Sudah Fasa Sinusitis
Bismillahirrahmanirraheem.. Pada bulan Ogos 2013, En.Suami dimasukkan ke PCMC utk pembedahan sinus. Sebelumnya dah kerapkali dia terasa sakit yg amat sangat di kawasan atas kening dan di tulang pipi.. terutamanya bila naik kapal terbang, ketika kapal terban...
 ·  Translate
Bismillahirrahmanirraheem.. Pada bulan Ogos 2013, En.Suami dimasukkan ke PCMC utk pembedahan sinus. Sebelumnya dah kerapkali dia terasa sakit yg amat sangat di kawasan atas kening dan di tulang pipi.. terutamanya bila naik kapal terbang, ketika kapal terbang nak turun mendarat.
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Breakfast Crepe
Bismillahirrahmanirraheem.. Breakfast crepe nama diberi. Dimakan bersama kuah kari. ;) Pagi tadi selongkar dapur tengok kari sardin masih berbaki.. tapi bila cari roti, dah habis rupanya.. nak meroti memang dah tak sempat dah pun.. masa ada 30min saja sebel...
 ·  Translate
Blend kesemua bahan-bahan hingga sebati. Panaskan kuali non-stick. Tuang sesenduk adunan (lebihkurang 1/4cwn) ke dalam kuali dan cuba leperkan sehingga rata. Tunggu sekejap dan terbalikkan (taknak terbalikkan pun boleh janji bahagian atas dah masak). Angkat crepe keatas pinggan dan gulung semasa ...
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Pengalaman Pertama
Bismillahirrahmanirraheem.. Seronok tak terkata bila dapat sama-sama menjayakan Karnival Rakyat di Melawati tempoh hari. Yang paling seronok tentunya anak-anak dirumah.. Seminggu sebelum karnival, hari-hari tanya.. kita nak jual Shaklee ke ummi? Terutama ya...
 ·  Translate
Bismillahirrahmanirraheem.. Seronok tak terkata bila dapat sama-sama menjayakan Karnival Rakyat di Melawati tempoh hari. Yang paling seronok tentunya anak-anak dirumah.. Seminggu sebelum karnival, hari-hari tanya.. kita nak jual Shaklee ke ummi? Terutama yang kecik sekali.
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
          Setiap pasangan yang berkahwin pasti menginginkan zuriat daripada darah daging sendiri. Namun, tak semua pasangan bertuah dapat memilikinya. Pelbagai faktor yang boleh menyebabkan masalah ketidak suburan ini, dan fa...
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Moist Chocolate Marble Cake
Bismillahirrahmanirraheem.. Kek marble ni dibuat atas permintaan adik Nuha. Dah pernah buat sebelum ni guna resepi lain tapi kali ni saja nak cuba resepi yang ada buttermilk. Memang lembut gebu. Adik Nuha kata sedap, sama macam kat kedai. Kawan nuha pun cak...
 ·  Translate
Sediakan buttermilk terlebih dahulu: Masukkan cuka kedalam cawan penyukat dan tuang susu hingga ke sukatan 2/3cawan. Ketepikan. Panaskan oven ke suhu 175C dan sediakan loyang 9x5 (loaf pan). Pukul butter dan gula hingga kembang dan berwarna keputihan. Masukkan telur satu demi satu dan kemudian ...
1
Have her in circles
31 people
Fadzlina Rahman's profile photo
Saya Ziza's profile photo
p ace's profile photo
Yusob P's profile photo
Husna Sidrus's profile photo
DrMelinda Abd. Latif's profile photo
Ummu Syifa Insyirah's profile photo
King Kong's profile photo
hafiz ikram's profile photo

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Taco/ Fajita Wraps: Ringkas Mudah dan Sedap
Bismillahirrahmanirraheem.. Ini adalah antara menu cepat dan ringkas yang juga boleh disimpan intinya utk masa2 kecemasan.. dan ini jugalah antara menu wajib dikala ketiadaan air sebab mudah, tak perlu basuh banyak2 peralatan dapur. Taco/ Fajita wraps. Kura...
 ·  Translate
Kurang pasti saya apa bezanya antara taco dan fajita. Tapi kalau digugel resepi, macam lebihkurang sama saja. Caranya sangat mudah. Sediakan rempah/ "seasoning" taco/fajita siap2 dan simpan dalam bekas kedap udara.. (botol atau tupperware kecil). Secara asasnya, cuma masak isi ayam bersama ...
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Tips Di Guangzhou
Bismillahirrahmanirraheem.. Alhamdulillah.. Minggu yang lalu saya berkesempatan ke Guangzhou bersama En.Suami.. tujuan hanya menemankannya ke LED Exhibition di sana. Kami menyewa hotel JinJiang Inn selama 2 mlm. Ada terjumpa hotel lain yang harga lebih mura...
 ·  Translate
Bismillahirrahmanirraheem.. Alhamdulillah.. Minggu yang lalu saya berkesempatan ke Guangzhou bersama En.Suami.. tujuan hanya menemankannya ke LED Exhibition di sana. Kami menyewa hotel JinJiang Inn selama 2 mlm. Ada terjumpa hotel lain yang harga lebih murah tapi hotel ini kata En. Suami ...
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
cuti cuti kinabalu part 2
bismillahirrahmanirraheem.. sambungan kisah cuti cuti kota kinabalu yang lalu.. hari ke-2 kami bercadang menuju ke kundasang, tempat letaknya kaki gunung kinabalu. sementelah malam sebelumnya saya tak lena tidur dek mengelap badan sikecik dan risaukan suhu ...
 ·  Translate
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Kek Yogurt dengan Kiwi
Bismillahirrahmanirraheem.. A very simple & easy cake but insyaallah very moist & yummy! Dah pernah buat dulu-dulu kala .. dan banyak kali juga, terutama bila ada yogurt yang dah hampir due date :p Resepi asal guna buah strawberry tapi takdak dalam peti.. k...
 ·  Translate
Bismillahirrahmanirraheem.. A very simple & easy cake but insyaallah very moist & yummy! Dah pernah buat dulu-dulu kala.. dan banyak kali juga, terutama bila ada yogurt yang dah hampir due date :p. Resepi asal guna buah strawberry tapi takdak dalam peti.. kebetulan ada kiwi, bolehlah diganti.
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
My sis, Umminsyirah is an active Shaklee Independent Distributor, and she has been asking me to create a banner/bunting for her since forever. Alhamdulillah last night I managed to create a simple bunting for her in less than...
1

junita sidrus

Shared publicly  - 
 
Nutrisi TERBAIK untuk Ibu Hamil
Bismillahirrahmanirraheem.. Sejak mula berkecimpung dalam dunia nutrisi baru saya tahu perbezaan supplement yang dikatakan dari sumber semulajadi dan juga sintetik: Saya teringatkan keadaan semasa saya mengandung dahulu.. Ketika itu saya sangat malas makan ...
 ·  Translate
Saya teringatkan keadaan semasa saya mengandung dahulu.. Ketika itu saya sangat malas makan vitamin. Tapi bila disuruh puan doktor, saya paksa juga diri untuk telan. Acapkali juga terkeluar semula terutamanya OBIMIN sebab saiznya yang besar. Ketika itu saya perasan, setelah 3 kali terkeluar ...
1
People
Have her in circles
31 people
Fadzlina Rahman's profile photo
Saya Ziza's profile photo
p ace's profile photo
Yusob P's profile photo
Husna Sidrus's profile photo
DrMelinda Abd. Latif's profile photo
Ummu Syifa Insyirah's profile photo
King Kong's profile photo
hafiz ikram's profile photo
Links
Contributor to
Basic Information
Gender
Female