Profile

Cover photo
Verified local business
SlideBelts
Men's Clothing Store
Today Closed
53 followers|263,788 views
AboutPostsPhotosVideos
Contact Information
Map of the business location
Palms Commerce Center Self-Storage 4818 Golden Foothill Pkwy #9 El Dorado Hills, CA 95762
4818 Golden Foothill Parkway #9USCaliforniaEl Dorado Hills95762
(888) 754-3311slidebelts.com
Men's Clothing Store, FashionToday Closed
Saturday ClosedSunday ClosedMonday 9AM–4PMTuesday 9AM–4PMWednesday 9AM–4PMThursday 9AM–4PMFriday 9AM–4PM
Google+ URL
Your Activity
Write a review
Review Summary
3.1
29 reviews
5 star
14 reviews
4 star
No reviews
3 star
2 reviews
2 star
1 review
1 star
12 reviews
"Looks great and the quality and workmanship is well worth the cost."
"For the money, the leather finish should be far more durable than this."
"The first one I bought in tan got these weird looking whitish water spots."
Photos
Scrapbook photo 2
Upload public photo
All reviews
Jackie Kuhwarth's profile photo
Jackie Kuhwarth
3 weeks ago
I'm very disappointed in their "skinny" belt for women. Called "genuine" leather, this is the cheapest leather I have ever seen. Horrible. The first one I bought in tan got these weird looking whitish water spots. I tried a colored leather cream with no luck -- the cream did not soak in at all. Finally I tossed it and ordered a replacement strap -- yes, I would have ordered a better quality in the skinny model, but they don't make one. While the second skinny belt is a slightly better leather (red) the manufacturing quality is bad -- there is a gouge mark in the leather no doubt caused by the equipment used to make it. To add insult to injury, I emailed SlideBelt on 12/19/16, got an auto reply but haven't heard zip from them since (8 days ago). I gave two stars because at least the buckle is substantial. And, yes, as another reviewer said, SlideBelts charged my credit card a week or more before shipping the belt -- a very bad business practice. I actually told them to cancel my order and lo and behold I got a shipping confirmation the very next day.
• • •
Keeley Douma's profile photo
Keeley Douma
3 months ago
Great quality! I started with the top grain leather months ago and just received my survival belt last week. Both have exceeded expectations. I'd never go back to a traditional belt. Worth every penny!!
Response from the owner - 5 months ago
Hi Keeley, Thanks for the letting us know you are enjoying your SlideBelt experience! We are very excited to be releasing the Survival Belt here shortly. Thanks for the review and Keep Sliding On! SlideBelts Team
John Petry's profile photo
John Petry
7 months ago
I ordered the "Onyx Premium Full Grain Leather Belts - Square Gunmetal / Custom: " in March, and have been wearing it almost daily (for the office) since. I like the belt for its adjustability, the obvious quality of the buckle mechanism, and comfort. However, the onyx (black) finish is wearing off in various places. I wear this exclusively in a "business casual" office environment, and IMHO, the leather finish should not be wearing off in such a short period of time. I could understand some minor wear if it was just in places where, for example, my cell phone holster rides, but it is wearing off all over. For the money, the leather finish should be far more durable than this. So, my review is mixed---great idea, but not quite the quality I expected from the leather.
• • •
Response from the owner - 5 months ago
Hi there John! It's fantastic that our SlideBelts have provided you with the adjustability and comfort! However, I apologize that you have been having issues with the dye on your Onyx Premium Full Grain Leather. Our Premiums are dyed with a vegetable based dye. What you have described regarding the wearing away is not typical for a SlideBelt. We are looking into the matter with your belt to determine why you have experienced this. Thank you for your feedback. Reach out to us here support@slidebelts.com and I would love the chance to amend this problem! Hope to hear from you soon...
Eric Brook's profile photo
Eric Brook
10 months ago
These are great belts... if they ever ship them! It's a crapshoot, so make sure you are prepared to have your credit card issuer perform a charge back as my experience is 50/50 on them actually shipping an order. When I did receive the belt it was great...
Response from the owner - 5 months ago
Hi there Eric! At the time of your order, we experienced a massive increase in demand with only a small team to fulfill those orders. I apologize that this caused us to fall behind on our shipping schedules, but I want to assure you that we have grown our team and now have no issue shipping out orders the following business day! Hope you're still loving your SlideBelt!
Thomas Barnard's profile photo
Thomas Barnard
2 months ago
I love the look and feel of this belt. But, it slips... a lot. I have been wearing it for about 3 days and I have to keep pulling my pants up. It looks like the plastic on the back of the belt has been rounded off so the latch does not catch like it should. I emailed the support team and I have been wait for 8 days now for a response. After do more research on them they have terrible review.
Response from the owner - 2 months ago
Hi Thomas, First off, I want to apologize for the significant delay in our response to your guest service ticket. While we are still a relatively small team here with a lot of incoming orders, it is still not acceptable for the amount of time you had to wait for a response to your issue. Your belt should not be slipping on you like that. What it sounds like is you have a defective product. We stand behind our belts and would like every guest to be happy with their SlideBelts experience. In keeping with this goal, we offer a one-year limited warranty on all belts. Within this time frame, the warranty covers any defects in materials and workmanship. That being said, I will send you out a replacement today. I will contact you further via email. Thanks Thomas and have a great day, Kevin
Peter Kong's profile photo
Peter Kong
4 months ago
1* for sending ads of the hunters belts saying that they're in stock while simultaneously not fulfilling their 2 year past deadline of kickstarter. If they're in stock, send them out already. If they're not, stop promoting them until you've finished your prior obligations, you'll only disappoint more people.
Response from the owner - 4 months ago
Hi Peter, Thank you for reaching out. Yes, we are currently taking orders for the Survival Belt, but priority shipping is still being given to our Kickstarter backers. Looks like your is shipping out today! Thank you for being a backer and being patient while we get this new product out to everyone as quickly as possible. Thanks Peter and have a great day, SlideBelts Team
Patrick Blake's profile photo
Patrick Blake
8 months ago
I've been looking for a comfortable, nice looking belt for years. It is completely adjustable and the quality is excellent. It's nice to see a local business building a good product.
Response from the owner - 5 months ago
Hi Patrick! After all those years, I am so happy you found our SlideBelts that allow you to adjust for the perfect fit. Thank you for the compliments on our quality, the five stars you left behind, and for supporting your local business! Slide On!
cromanxx1's profile photo
cromanxx1
10 months ago
Just got my belt and I like it. Looks great and the quality and workmanship is well worth the cost. Good product !
Response from the owner - 5 months ago
Hi Cromanxx1! It 's fantastic to hear the look and quality of your SlideBelt was worth the cost! Keep Sliding...

Stream

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
We're SO excited and honored to be recognized at #29 on +Outside Magazine's list of 100 Best Places To Work! Check us out on the list here http://www.outsideonline.com/2134736/best-places-work-2016

1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
Can we re-do Halloween, please?
1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
Lots of photos being taken in the warehouse today! Stay tuned for what's coming next..
1
1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
Our male co-workers are participating in #NoShaveNovember with the +Movember Foundation to attack some huge men's health issues! You can donate to our BROdy Bunch at moteam.co/slidebelts 😃

1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
Have a wonderful and safe St. Patrick's Weekend & Day!
Plus -  New Matte & Brushed Gold Buckles Are Now Available!
Check them out at: www.slidebelts.com
1
1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
We are grateful for Funding Circle USA's tremendous support! They recently launched Funding Circle Securities for those who wish to invest in small businesses. We made the front page! Check out https://www.fundingcircle.com/us/invest
1
1
Add a comment...

SlideBelts

Shared publicly  - 
 
Check out Jim Crooks from F.L. Crooks & Co. demonstrating a SlideBelt. 
1
1
Add a comment...