Profile cover photo
Profile photo
Aqma Firdaus
13 followers
13 followers
About
Posts

Post has attachment
Pokok Indigofera di musim hujan
Pokok Indigofera yang ditanam di kebun ini belum pernah dibaja lagi semenjak ditanam. Alhamdulillah boleh terus tumbuh dengan subur. Berbunga dan berbuah lebat.  Sudah melepasi dua musim kemarau kuat di utara dan musim hujan. Ujikaji kesesuaian dengan cuaca...
Pokok Indigofera di musim hujan
Pokok Indigofera di musim hujan
aqmafirdaus.blogspot.my
Add a comment...

Post has attachment

Post has attachment
Train Arau to Bukit Tengah
Berkabus pagi ni.. sejuk. Komuter Arau ke Bukit Tengah. Suasana berkabus.. Sudah sebulan lebih saya menggunakan khidmat komuter KTM untuk ke tempat kerja di Prai. Sejak jadual baru komuter dikeluarkan pada 1 Julai 2016 saya membuat keputusan untuk mencubany...
Train Arau to Bukit Tengah
Train Arau to Bukit Tengah
aqmafirdaus.blogspot.my
Add a comment...

Post has attachment
SELAMAT DATANG KE BLOG AQMAFIRDAUS
Assalamualaikum.. Salam
perkenalan kepada semua..  Blog
aqmafirdaus ini merupakan satu catatan kisah hidup kami yang pelbagai
serta perkongsian info-info lain yang dirasakan bermanfaat.. Nama
blog ini adalah gabungan nama kami suami isteri.. Firdaus dan
Aqm...
SELAMAT DATANG KE BLOG AQMAFIRDAUS
SELAMAT DATANG KE BLOG AQMAFIRDAUS
aqmafirdaus.blogspot.my
Add a comment...

Post has attachment
Pokok Indigofera
Indigofera Alhamdulillah. Benih Indigofera yang ditanam setahun yang lalu telah mula berbuah. Benih Indigofera ini saya dapat melalui Bro Adil dari Lalahrivergoatfarm. Cubaan pertama menyemai benih Indigofera ini gagal. Munkin disebabkan medium tanah yang s...
Add a comment...

Post has attachment
Nasi Mandy Kambing dan Daun Pecah Beling
Kambing Sebelum ni pernah dah masak Nasi Mandy. Tapi Nasi Mandy Ayam la.. Entah macam mana terbeli daging kambing 2kg dari kawan yang jual.. Mula-mula nak beli daging rusa je 1kg. Tapi bila tahu kambing pun ada.. beli kambing lah.. hihi.  Sebab my husband t...
Add a comment...

Post has attachment
CARA MASAK IKAN TERBAIK
Nak masak ikan pasti dan pasti kena tahu caranya. Biar masakan itu adalah yang terbaik untuk keluarga kita. Cara bagaimana kita memasaknya akan menentukan sejauh mana kita akan mendapat manfaat darinya.  Ikan yang dimasak dengan cara yang betul akan memberi...
Add a comment...

Post has attachment
Kisah Gembala Kambing , Gembala Unta dan Gembala Sapi Bani Israel
Ujian harta. Intisari
Hadits: Al-A'raf: 96-99 Abu Hurairah
r.a menuturkan bahawa dia mendengar Nabi saw. Rasulullah
saw bersabda: "Ada 3
orang dari Bani Israel yang menderita sakit. Yang pertama
menderita penyakit kusta, yang kedua berkepala botak dan yang ...
Add a comment...

Post has attachment
Ramadhan 11 Tadabbur
Alhamdulillah, Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam. Sesungguhnya Allah SWT yang memberikan ruang waktu untuk kita
istiqamah melakukan ativiti yang baik seharian. Waktu yang diberikan olehNYA hendaklah digunakan dengan baik dan
jujur.  Hindarkan sikap...
Ramadhan 11 Tadabbur | AqmaFirdaus
Ramadhan 11 Tadabbur | AqmaFirdaus
aqmafirdaus.blogspot.com
Add a comment...

Post has attachment
Ramadhan Jangan Pergi !!
4  Ramadhan  1453 Telah beberapa  hari
Ramadhan berlalu… terasa sayu di hati ini dengan Ramadhan yang telah pergi
beberapa hari yang lalu… Aku sering bertanya dihati ini di
manakah diriku selama beberapa hari Ramadhan yang telah berlalu ini??? Apa
amalan ya...
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded