Profile cover photo
Profile photo
TudungSiComel.com
19 followers -
Mudah, Lembut dan Selesa
Mudah, Lembut dan Selesa

19 followers
About
Posts

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment
Add a comment...

Post has attachment
"Ajarilah anak-anak anda dari dorang kecil. Dari umur mereka tak pandai argue lagi kenapa kena pakai tudung. Bila dah tahap dorang banyak persoalkan macam-macam, masa tu dah mencabar untuk dorang konsisten pakai" ~ Pn Haridah

http://tudungsicomel.com/tips-mengajar-anak-perempuan-pakai-tudung-dari-kecil/
Add a comment...

Post has attachment
MARI KITA BERAMAL DENGAN MEMBANTU KEHIDUPAN ANAK-ANAK YATIM RUMAH PERLINDUNGAN AL NASUHA

Rumah anak-anak yatim Al Nasuha

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW bersabda,

“Jika seseorang manusia (Islam) meninggal dunia maka terputuslah segala amalannya melainkan tiga perkara, iaitu sedekah yang berterusan, ilmu pengetahuan yang dapat memberi faedah (kepada dirinya atau kepada orang lain) dan anak yang soleh/solehah yang beramal baik dan sentiasa mendoakan kepadanya”.
Add a comment...

Assalamualaikum (^_^)

Semoga hari ini kita manfaatkan dengan sebaik mungkin. Amin
Add a comment...

Assalamualaikum =)
Add a comment...

Post has attachment
Kalau dahulu masa kita kecil-kecil (zaman tadika), ustaz/ustazah akan minta kita nyanyikan nasyid ‘bulan-bulan Islam’ dengan tujuan untuk mudah menghafal.

Teknik hafalan melalui kaedah nyanyian adalah sangat berkesan kerana semasa saya di sekolah menengah sendiri pun masih mengamalkan teknik tersebut. Terutamanya untuk menghafal maklumat-maklumat penting seperti tarikh-tarikh peristiwa sejarah.

Lagu yang  saya hasilkan tue tak lah sesedap lagu-lagu yang dihasilkan oleh komposer-komposer terkenal Malaysia seperti abang Johan Nawawi dan tak selunak suara Kak Nora. Boleh la sekadar syiok sendiri hehe.
Add a comment...

Post has attachment
Aidilfitri Collection`s =)
Photo
Add a comment...

Post has attachment
Photo
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded