Profile cover photo
Profile photo
Makbed Journal
252 followers
252 followers
About
Makbed's posts

Post has attachment
The Untold Stories: Respond
Assalamualaikum HaiHai.. Kita bertemu lagi di segmen yang sama! CewwwwahhH~ Where was I? Oh, last time cerita pasal perubahan diri sebelum berniqab.  Dah citer-citer pasai tu dah.  Selesaikot no~ OK... Bila berniqab sebenarnya? MAkbed berniqab sekitar pengh...

Post has attachment
The Untold Stories: Makbed dan Purdah
Assalam Syukur pada Allah.  Diizinkan lagi berblog. Semoga apa yang MAkbed kongsikan ini membawa manfaat untuk yg membacanya.  Salam Ramadan Makbed ucapkan. Besar hikmah Ramadan kali ni kerana pertama kali meraikannya dengan penutup idong. HAHAHAH~  Buat ya...

Post has attachment

Post has attachment
Helo Helo
Assalamualaikum ... It has been soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo damn long since my last writing.  Hahh hahh.. Terlalu banyak kesah.  Terlalu banyak kejadian.  Manis, pahit, masam, kelat.  Cantik, buruk, separa cantik, separa hodoh. Semua n...

Post has attachment
Kisah Pembantu Rumah Yang Minta Dibantu .
Aku pun taktau pemenda yg beria sangat menyebabkan aku jadi sibuk.  Sampai tak terhapdet blog kambin biri-biri aku.  RUpanya, tahun ni Tahun Kambing ye.... Tahniah la Cik Kam. Semoga terus menjadi kambing yang berjaya. Hiks!! Moga tahun ini tahun yang Ong b...

Post has attachment
RESEPI : Popia Goreng Isi Ketam
Ari ni Makbed nak kongsi satu resepi Mudah dan Selamat. Popia Goreng Ketam Berjalan Lurus.  HAHAHAH. Boleh cuba sekarang kalau suma barang dah ada. Bahan-Bahan yang diperlukan adalah: 10 batang crabstick 10 keping kulit popia  minyak untuk menggoreng Cara-c...

Post has attachment
Kisah Budak Berduka Nestapa Kerana Ibunya Cubit
 Hepi Wiken semua! Agak hectic kehidupan aku seminggu ni.  Pertama, kalut sediakan quotation untuk mereka yang mahu tahu apakah itu Perlindungan Pendapatan, sementalah tak lama lagi harga kad perubatan dan insurans akan berubah. So, kalut kejar dateline dan...

Post has attachment
Boleh Hidup ke Jual Menda Selekeh ni?
Lumrah manusia, rambut sama hitam, hati lain-lain.  Rambut ai blonde. Tak semua hati sama macam kita. Even kita sendiri pun, belum tentu suka semua orang.  Jika terkenangkan aku yang dulu, yang bukan siapa-siapa. Terperuk di kediaman berpagar kebal, siap pa...

Post has attachment
Nostalgia ROTAN
Giler popular isu nih  Entah la samada undang-undang ini disambut baik atau tidak.  YAng pastinya, aku boleh bayangkan hidup kanak-kanak sekarang lebih 'ceria' tanpa sesuatu yg menarik untuk diceritakan kepada anak cucunya bila dia besar nanti.  Pendek kata...

Post has attachment
~takde keje la ni namanya~
Yeehaaa... Sabtu sudah ye. Pejam celik, pejam celik, dah masuk minggu kedua dalam dalam tahun 2015.  Dah seminggu dah aku melalui hari-hari persekolahan dengan Oni dan Najwan. Banyak ujian kecik yang aku lalui minggu ni.  Menguruskan anak-anak di pagi hari ...
Wait while more posts are being loaded