Profile cover photo
Profile photo
nur naa'irah
2,337 followers -
- "...Hamba Allah ini tidak mampu menulis andai tiada insan yang sudi menjadi guru. Sejak kecil Sekolah Rendah & Menengah Badak..Kemudian ke Sekolah Men Teknik. Tidak pernah jemu untuk terus menuntut ilmu di UiTM. yang sentiasa bercita-cita untuk syahid di jalan Allah. Amin. Sahabat2 yang di redhai Allah yang kalian ziarah blog ini sementara masih bercantum jasad dan nyawa, bantulah hamba Allah ini becucuk tanam agar hasilnya dapat kita tuai bersama2 kelak.."- Daripada Anas r.a. bahawasanya Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Tiga perkara yang mengiringi jenazah iaitu keluarganya, hartanya dan amalannya. Maka dua perkara akan kembali dan yang kekal hanya satu sahaja, iaitu keluarga dan hartanya akan pulang danyang tinggal hanyalah amalannya sahaja" (Riwayat Al-Bukhari & Muslim)
- "...Hamba Allah ini tidak mampu menulis andai tiada insan yang sudi menjadi guru. Sejak kecil Sekolah Rendah & Menengah Badak..Kemudian ke Sekolah Men Teknik. Tidak pernah jemu untuk terus menuntut ilmu di UiTM. yang sentiasa bercita-cita untuk syahid di jalan Allah. Amin. Sahabat2 yang di redhai Allah yang kalian ziarah blog ini sementara masih bercantum jasad dan nyawa, bantulah hamba Allah ini becucuk tanam agar hasilnya dapat kita tuai bersama2 kelak.."- Daripada Anas r.a. bahawasanya Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Tiga perkara yang mengiringi jenazah iaitu keluarganya, hartanya dan amalannya. Maka dua perkara akan kembali dan yang kekal hanya satu sahaja, iaitu keluarga dan hartanya akan pulang danyang tinggal hanyalah amalannya sahaja" (Riwayat Al-Bukhari & Muslim)

2,337 followers
About
nur naa'irah's posts

Post has attachment
salam ramadhan sahabat2 sy wpun hanya dlm alam maya..moga sisa2 ramadhan yg tggal kite terus perbaiki..jom snggah n tggalkn komen/kata2 semangat..tggalkn link tuk sy visit blog sahabat..:)..tima kasih

Post has attachment
SAYA TAK KU
Ramadhan hampir meninggal kita...masyaAllah sgt pantas masa
berlalu...smg sisa2 ramadhan kite terus perbaiki utk jd lebih baik..in shaa
Allah Hmm...setiap kali kita ada masalah..mesti kita resah kan?? Macam2
yg kita fikir..99% negative only1% positif..akan ...

Post has attachment
BILA DIRI DI TEMANI MASA
Hmmmmm….uitttt…malam2 kene semangat esok nak bgun p kerja
pulak..tak elok mengeluh..tol x??..hihi…opssss…Alhmdulillah Allah sentiasa
memberi kita kesihatan..Allah tahu tahap kemampuan kita..DIA bg kita sakit ni
DIA hilangkn kita sakit tu..Alhamdulillah Swee...

Post has attachment
HANYA ALLAH SEGALANYA BAGIKU 

Post has attachment
YA ALLAH, GIVE ME STRENGTH
Bismillahirrahmanirrahim...Smg kita sentiasa di bwh
perlindungan dan mndpt kberkatan drNYA..in shaa Allah..aminn.. Ya Allah,  Aku hanya hambaMU yg begitu
kerdil dan begitu kecil di sisiMU Aku hanya hambaMU yg begitu lemah.. Kekadang diri ini terasa begitu l...

Post has attachment
MISS U A LOT..
Alhamdulillah boleh daaaaa update setelah sekian lama...rindu sgt nk menulis...... Allah masih lagi bagi kekuatan dan jalan
penyelesaian utk terus mengetuk blog ni...uihhhhhh..dah berkarat bebenor
dah...nak kene asah balik... Pejam celik pejam celik dah pun...

Post has attachment

Post has attachment
BANJIR PENGHUJUNG TAHUN
Alhamdulillah dengan ape yg Alah bagi pada kita hari ini hari semalam. Allah masih lagi bagi kite peluang untuk merasai hikmah dunia. Setiap apa yg Allah bagi utu pasti bersebab.. Hmmm..Bila mengenangkan bencana banjir di pantai timur..Allahuakhbar, hanya A...

Post has attachment
WEDNESDAYDIARY#6
Bismillahirrahmanirrahim...alhamdulillah syukur atas sglnye.. urmmm...lately trs diri truk sgt...ht sntiasa rasa takut..tkut dgn sglnye...perkr y sgt merisaukn bila Allah tarik blik hidayahNYA..na'uzubillah...trbyng camne siksa alam berzakh...ht trs takut.....

salam sahabat...semoga sentiasa diberi kesihatan yg sihat slalu..dan mendapat keberkatan dalam setiap pekerjaan yg di lakukan..aminn2..
Wait while more posts are being loaded