Profile

Cover photo
Verified local business
Flooring America Stores & FA DesignBuild
Flooring Store
Today 10:00 am – 6:00 pm
8 followers|12,381 views
AboutPostsPhotosVideos

Stream

 
The robust java finish of Floorcraft's Bouvardia hardwood has characteristic eye appeal, thanks to high color variation from plank to plank. http://www.flooringamerica-stores.com/
1
Add a comment...
 
Designer Candice Olson knows how to add value to a home, starting with the basement! Turn that empty space into a bar room, man-cave, or simply an extra bedroom for guests. http://bit.ly/16bzWVX
1
Add a comment...
 
This Cohasset, MA home focuses on the details of its surroundings, playing up the nautical décor with blues and whites: http://bit.ly/1j5cy2e
1
Add a comment...
In their circles
2 people
Have them in circles
8 people
 
East Coast Style 101: Stainless steal appliances combined with white beadboard create a sleek, inviting, and traditional space. http://bit.ly/1ewBdIv
1
Add a comment...
 
The graininess of your floor can add a sense of rustic beauty to your space.
1
Add a comment...
 
Have fun with the kids this weekend and make these adorable spring napkin rings for your dinner table! http://bit.ly/1oR3F1T
1
Add a comment...
 
Happy Monday! Which beverage helped you jumpstart your day?
1
Add a comment...
 
Want to add some color to your life? Here are 10 ways to use Radiant Orchid around YOUR home. http://bit.ly/1oqQiVW
1
Add a comment...
Contact Information
Map of the business location
9979 Main St Fairfax, VA 22032
9979 Main StUSVAFairfax22032
Flooring Store, Tile Contractor
Flooring Store
Tile Contractor
Tile Store
Wood Floor Installation Service
Carpet Installer
Flooring Contractor
Building Restoration Service
Carpet Store
Today 10:00 am – 6:00 pm
Monday 10:00 am – 7:00 pmTuesday 10:00 am – 7:00 pmWednesday 10:00 am – 7:00 pmThursday 10:00 am – 7:00 pmFriday 10:00 am – 7:00 pmSaturday 10:00 am – 6:00 pmSunday Closed

We are excited and eager at Flooring America / FA Design Build to get to know you and help you with all of your floor covering & home/commercial remodeling needs.

We offer in-home service and are very experienced in the commercial area. We look forward to meeting you at our Fairfax, VA, location.
Thank you for your continued business throughout the years.

Click here to find out more information or schedule a consultation today!
Google+ URL

See inside

Panorama
Panorama
Your Activity
Write a review
Review Summary
4 reviews
Photos
Scrapbook photo 2
Upload public photo
People
In their circles
2 people
Have them in circles
8 people
All reviews
Russel Abbasi
reviewed a year ago
My wife and I have purchased laminate flooring and carpet from Flooring America. During the sales process, we have told the person who measured our house that our floors squeak in some places. We also pointed this out to the installer when he dropped off materials 2 days prior to the installation. Both times the response was, "we will use screws to tighten the sub floor". No one has said that we would need to put a layer of plywood throughout the house to fix the problem. When the installer showed up to do the job, first thing he checked was the spacing of the joists and he determined that they are too far apart. He told us that unless we put a layer of plywood on top of existing sub floor throughout the house, Flooring America would not guarantee the installation. About an hour later, site manager has contacted my wife and told her that the cost of plywood and labor will be $2000, and he again confirmed that "lifetime warranty" offered by Flooring America will not be honored unless we agreed to install the plywood. He also insisted that she make a decision on the spot because the installers were already at the house doing nothing waiting for the plywood issue to get resolved. Basically, Flooring America pressured my wife into saying "yes". Upon obtaining verbal agreement from my wife, the installers proceeded with the flooring installation. We feel that Flooring America knew ahead of time that we will need plywood but, in the hopes of making extra money off of us, did not disclose the issue to us before we signed the contract. In fact, when we expressed our displeasure to the salesperson who sold us the floor, he said that the plywood was installed to prevent the laminate flooring from caving in and that with the type of floor we purchased "caving in" was highly unlikely. After all plywood installation was unnecessary. Also, the sales person, threatened to send our account to collection agency. Two weeks later, he called to tell us that their attorney has put a lien on our house. We have never received a bill from Flooring America for the plywood installation or any communication from their attorney.
• • •
Response from the owner - 7 months ago
This response was posted a few months ago but with the changes on Google Places we had to re-post. -- Russel, First I want to apologize to you and your wife. We never want anyone to feel pressured about anything we do. I am sorry if there was any miscommunication in our phone calls or in person. We do provide a lifetime installation warranty on all of our services and if we felt like this was necessary, is was to give you the best installation possible. Again I apologize if you feel were you were misled, we never want to go back to a customer with additional charges unless there is no other option. Again this is not the way we do business and we are very sorry. This has made us re-look at how we deliver news for additional charges and for that we appreciate you bringing this to our attention. Thanks Barry
Peg McDermott's profile photo
Peg McDermott
reviewed a year ago
Excellent work and the customer service is beyond measure!
Response from the owner - a month ago
Hi Peg! We really appreciate your endorsement. It was a pleasure to have worked with you and hiring your marketing services. -Britton S.
Mike Molino's profile photo
Mike Molino
reviewed a year ago
My wife and I had our condo kitchen and master bath totally renovated by FA Design. This is the fourth dwelling that we have had renovated over the past 35 years. This was by far the best experience. We also had them build two floor to ceiling cabinets to increase our storage while adding to the decor. Both were home runs! Jessica Cannon was absolutely outstanding as the designer and our primary point of contact The team of professionals that worked with her matched her professionalism. They showed great flexibility and adjusted to our special needs and unforeseen issues. It was a great job and done in a timely manner. We recommend them highly.
• • •
Response from the owner - a month ago
Hi Mike! We appreciate your kind comments and are very happy that everything came out as you envisioned and that you had a good experience working with Jessica and the rest of the team. Thanks again for your recommendation! -Britton S.
A Google User
reviewed 4 years ago
The granite kitchen island we ordered was not cut properly and when they brought the correct design,it was not the same granite as what they had installed for the rest of the kitchen.The company would not agree to match the island. Don't think that spending extra $$ by using this company will get you the quality or reliability you are looking for. Customer satisfaction is not their bottom line!
Response from the owner - a month ago
Hi. Our apologies for the time it has taken to acknowledge your comments. We would still appreciate the opportunity to make you a satisfied client. Please contact us if this would be possible. You can call me directly at 703-934-8447 – Britton S.