Profile

Cover photo
Verified local business
The Cheesecake Factory
Restaurant
Today 11AM–11PM
2,212,032 views
AboutPostsPhotosVideos
Contact Information
Map of the business location
789 W Harbor Dr San Diego, CA 92101
789 West Harbor DriveUSCaliforniaSan Diego92101
Restaurant, American Restaurant
Restaurant
American Restaurant
Caterer
Dessert Restaurant
Today 11AM–11PM
Wednesday 11AM–11PMThursday 11AM–11PMFriday 11AM–12AMSaturday 11AM–12AMSunday 10AM–11PMMonday 11AM–11PMTuesday 11AM–11PM
Menu
Google+ URL

Street View

Panorama
Write a review
Review Summary
3.7
109 reviews
5 star
45 reviews
4 star
29 reviews
3 star
12 reviews
2 star
9 reviews
1 star
14 reviews
American chain restaurant offering sizable portions from a vast menu including signature cheesecake- Google
"Ugh. When we asked for more hot water for our hot tea, the server grunted!"
"Love the avocado egg rolls here!"
Photos
Scrapbook photo 2
Scrapbook photo 3
Scrapbook photo 4
Scrapbook photo 5
Scrapbook photo 6
Upload public photo
Your Activity
All reviews
Jacob Bynum's profile photo
Jacob Bynum
a month ago
poor experience from the start. given a 10 minute wait for a table for 2 when half the tables in restaurant are clearly vacant and set with dish-ware. once seated had another excessive wait to put in orders with a neglectful waiter. quick lunch turned into 2 hour ordeal. would not recommend. good food tho
Response from the owner - a week ago
Hi Jacob, Thank you for taking the time and giving us your feedback! Our team should have been much more attentive. Next time, if there is anything wrong with your food or service please let our managers know so we can make things right while you are still dining with us! Thanks again!
Jerome Bowman's profile photo
Jerome Bowman
5 months ago
I have eaten at the Cheesecake factory many times. I normally order the appetizers, but have on occasion eaten a meal. My experience with the food is what can be expected, average. The customer service for the most part was also average. The parking for the restaurant is not very good if one wants to compare to free parking in fashion valley. However, you are downtown SD and parking is a premium ; I don't know of any restaurant that offers free parking. Thus, overall the Cheesecake Factory in my opinion is a 3/1/2 star. Keep in mind they don't have specialty Chef's at chain restaurants. If they did I could give a higher rating, and the price would be higher. The CHEESECAKE IS DELICIOUS AND THIS IS THEIR SPECIALITY.
• • •
Cun Wen's profile photo
Cun Wen
4 months ago
Always my favorite place to go, whenever I visit a metropolitan city. Their original New York Cheesecake is the best of the best. However, if the price could be tuned down a little bit, it would be perfect.
Mario Hernandez's profile photo
Mario Hernandez
4 months ago
Food was good as expected. The servers seem to just do their job. Also better not come in a rush, service is kinda slow. The atmosphere is good and relaxing.
Julie Beshara Kashou's profile photo
Julie Beshara Kashou
a month ago
I normally do not post reviews but in this case I have to. We went to the Seaport Location for the first time last night and the service and food were not very good. I ordered the fried zucchini as I always do. When they came to the table they were cold and thin like fries. Nothing like they are normally made at every other Cheescake Factory I have ever been to. The biggest pet peve I have is if a server does not clear the dirty appetizer dishes before the main meal dishes are served. Sure enough...the dinner came out and was plopped on a table full of dirty dishes! To make it worse, our server walked away without taking them! What? He had to make room between the dirty dishes to put the meal dishes down! Then a female server brought my husbands plate and said "oh let me clear these dirty dishes". She wasnt even our server and noticed that the table was full of dishes that needed to be cleared. I ordered the Tuscan Chicken dish that I love, with extra farro and easy tomatoes. When the dish came it was cold and the tomatoes still looked like then were not cooked. There was barely a full tablespoon of farro! Then the waiter came and handed me a basil sauce that is normally already on the dish to add to my dish! What! When I asked him for more farro he seemed annoyed! I ordered it that way, why was he getting annoyed? It took so long for the farro to be broght to me that i asked for a box to take the whole meal home as it was Ice cold by now. Ugh. When we asked for more hot water for our hot tea, the server grunted! Why? We are having a dinner out and wanted to enjoy the evening! To have such terrible service and food was so disapointing from a restaurant that we normally know will be amazing! This location needs to get it together!
• • •
Response from the owner - a week ago
Hi Julie, We are very, very sorry that you had this experience! You have every right to be upset with us! Our team should have been much more aware and made sure that you were completely satisfied, especially after the mistakes that were made by our team. Again, we are sorry that we disappointed you with your visit. Thank you for your feedback and we hope to see you again soon!
trey Cassidy's profile photo
trey Cassidy
4 months ago
Went to the Cheesecake Factory for dinner last night. When we arrived it took about 5-10 minutes to be seated. Mind you there was nobody in-front of us when we arrived. As we are being seated there were plenty of empty booths. Seems like poor manager skills. The table was still wet from someone cleaning it off. The silverware looked as if it was quickly washed as I still had some piece of food dried on to my fork. We ordered our food and just as we were finishing our bread our food arrived. Great timing and the food was hot. So this made it all better until I started eating. I ordered the Californian steak and cheese and my girlfriend ordered the smokehouse burger. Her burger was great, cooked perfect only complaint was the bottom bun was soggy and fell apart no big deal. My cheese steak on the other hand was not so great. One half was a cheese steak the other half was a cheese, pepper and onion. You get more meat in a 6" sub from subway for a 3rd the price. Overall the experience was sub par to other cheesecake factories. The waitress was decent, very quick on refiling our drinks but also very quick with taking our order and bringing us our check. I would feel safe assuming the manager is all about turning tables fast and it clearly shows in his employees. Almost a ok you're done eating great now get up. Our total time there was maybe 25-30 minutes.
• • •
Sarah Rodriguez's profile photo
Sarah Rodriguez
a month ago
Food was good, like all other cheesecake factory locations. The interior beautiful. The service took forever. I know I went with a large group (14 people), but it shouldn't take 0.5 hours to come get our order, then 1 hour for our food to come out.
Response from the owner - a month ago
Hi Sarah, We are sorry about this inconvenience of the delay! Our team should have done whatever possible to get your meals out sooner. Thank you for your feedback and we are happy to hear that you enjoyed your food! Thanks!
lesa cravens's profile photo
lesa cravens
3 months ago
Great location in downtown San Deigo . The food was great and Service was Excellent. Be prepared to wait if going on a Saturday.

Stream

The Cheesecake Factory hasn't shared anything with you.

People are more likely to share with you if you add them to your circles.