Profile cover photo
Profile photo
Cik Wan
20 followers -
yang ringkas-ringkas aje..
yang ringkas-ringkas aje..

20 followers
About
Cik's posts

Post has attachment
Public
Siakap Rad Prik lagi...sedapnyaaa
Assalamualaikum dan salam sejahtera... Lama tak jumpa hehehe..terima kasih kerana sudi singgah. Hari ni Cik Wan kongsikan gambar Siakap Masak Rad Prik atau Tumis Cili. Resepi dan cara membuatnya dah ada di SINI . Lauk kegemaran Zikry dan Zahirah. Cik Wan po...

Post has attachment
Public
Lempeng dengan Salad Udang....cuba sekali nak lagi dan lagi
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Berbulan tak dapat mengemaskini blog. Macam biasalah di awal2 tahun ni memang Cik Wan sibuk dengan anak-anak serta kerja-kerja sekolah. Aktiviti memasak tetap diteruskan dan hanya mampu update gambar di FB sahaja. Resepi...

Post has attachment
Public
Kuih Kato @ Katur
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga petang ini menjadi petang yang membahagiakan kita semua. Amiiin. Cik Wan kongsikan resepi Kato keluarga Cik Wan. Cuma resepi ni menggunakan air daun pandan bukan air gambir sirih. Warna asal Kato ialah warna cokla...

Post has attachment
Public
Siakap Kukus Bawang putih
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Harga ikan melambung tinggi sekarang ni. Cik Wan terpaksa ke Pasar Borong Selangor kerana sakit hati dengan harga ikan yang melampau2 tinggi di kedai acheh dekat dengan rumah ni. Bayangkan ikan sardinpun RM14.50 sekg...t...

Post has attachment
Public
Sardin Goreng Mengancam Sedapnya
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sedap sungguh makan ikan sardin goreng ni . Balik dari sekolah semalam, tanpa sempat tukar baju Cik Wan dah masuk dapur. Kelaparan sangat. Nak masak lauk yang dalam freezer lambat pulak defrostnya. Maka Cik Wan pun campa...

Post has attachment
Public
Laksa Siam sedap yang amat..
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Masih belum terlambat rasanya untuk Cik Wan mengucapkan Selamat Tahun Baru 2017 untuk semua pengunjung blog ini. Semoga tahun 2017 ini menjadi tahun yang lebih baik untuk kita semua. Semoga memperoleh kebahagiaan di sisi...

Post has attachment
Public
Selamat Penganti Baru Ayu dan Keyrol
Assalamualaikum dan selamat pagi. Alhamdulillah segala-galanya telah sempurna. Majlis akad nikah dan kenduri kesyukuran perkahwinan adik bongsu Cik Wan dengan pasangannya Khairul telah berjalan dengan lancar pada 17 Disember 2016. 10 bulan selepas perginya ...

Post has attachment
Public
Kerabu Pegaga dengan Mangga Muda
Warna sebenar tanpa kesan edit warna..:) Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bersua kembali selepas masa-masa sibuk yang agak panjang. Semoga semuanya sihat sejahtera. Selamat bercuti semua..untuk yang bercuti. Selamat bekerja dengan gembira bagi yang masi...

Post has attachment
Public
Tupat Sutung Kelate/ Ketupat Sotong
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sudah lama Si Alis teringin hendak makan ketupat sotong ni tapi mamanya tak berkesempatan. Kali ni Cik Wan buat sebelum dia request lagi. Alis baru sahaja balik dari Penang setelah berjaya menghabiskan pengajiannya di pe...

Post has attachment
Public
Nasi Impit atau Nasi Kapit Kelantan
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Nasi Impit atau Nasi Kapit merupakan makanan kegemaran Zikry si bongsu Cik Wan. Alang-alang dah ada sambal kelapa lebihan daripada Nasi Kerabu hari tu, Cik Wan terus masak kuah kacang dan rebus jer nasi impit. Memang ber...
Wait while more posts are being loaded