Aviva Polska
Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie. W Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union) i obsługuje 3,5 miliona klientów.

Na wyspie jest bosko!
Wyspy Kukurydziane, czyli Corn Island, gdzie mówi się po angielsku z racji zaszłości historycznych.
Można tam polecieć ze stolicy Nikaragui - w zaledwie dwie godziny lub o wiele dłużej, ale 10. razy taniej - wodą. Płynęliśmy więc po otwartym morzu transportową łódką 8 bitych godzin, wraz z kilkoma zachodnimi turystami, grupką lokalnych mieszkańców, transportem świeżych warzyw i owoców i  worków ze sztucznymi nawozami. Prędkość mała a i tak żołądki wariowały na wielkich falach. Ignaś bawił się w swoim łóżeczku i bardzo mu się takie wesołe miasteczko podobało. :)
Wreszcie trafiliśmy na Małą Wyspę Kukurydzianą (Little Corn Island), gdzie nie ma samochodów ani żadnych innych ryczących pojazdów. Wynajęliśmy tu domek na plaży, po którym nocami biegały gigantyczne kraby. Rozkoszowaliśmy się spacerami dookoła wyspy, a Ignaś mógł nacieszyć się duużą piaskownicą. Mieliśmy nadzieję, że zjemy homara, z którego połowu utrzymują się mieszkańcy, ale niestety akurat trwa okres lęgowy i przez 4 miesiące trzeba wcinać ryby, krewetki, czy zwyczajnego kurczaka. ;P
Wróciliśmy już na stały ląd - powrót odbył się już łódką pasażerską (pływa raz na tydzień więc ciężko na nią trafić). Przepłynęliśmy w dwa razy krótszym czasie. A i fale mniejsze i dla żołądka nieszkodliwe.
2014-05-30
5 Photos - View album

W podróży z małym dzieckiem odc. 18
Właśnie wróciliśmy na stały ląd z karaibskiej wyspy Utila należącej do Hondurasu. Jest to jedno z najtańszych miejsc na ziemi gdzie można ukończyć kurs płetwonurkowy. Ci co mają kurs za sobą, mogą nurkować już tylko dla przyjemności. Przez kolejne trzy dni schodziliśmy pod wodę podglądając rafę koralową i żyjące na niej ryby, jak również jaskinie czy wrak okrętu. Apetyt jeszcze pozostał niewyczerpany i mamy nadzieję że to nie ostatni raz w czasie naszej podróży.
Ignaś w tym czasie zabawiany był przez opiekunki. Ponieważ nie mogliśmy znaleźć takowej, na kilka godzin stawały się nimi sąsiad z pokoju hotelowego, siostrzenica właścicielki hotelu czy też kucharka w szkole nurkowej.
W wolnym czasie zrobiliśmy kilka wycieczek - raz popłynęliśmy na bezludną wyspę w poszukiwaniu spokoju, raz też pożyczonym motorem udało nam się dotrzeć do niewysokiego wzniesienia będącego najwyższym punktem w okolicy. Ignasiowi bardzo się jazda motorem podobała. Płakał, jak tylko z niego schodziliśmy. Ale szybko ten czas zleciał! A dziecko rośnie jak na drożdżach. (od Avivy: spójrzcie na pierwsze zdjęcia Ignasia z grudnia na naszym profilu. Chyba wkrótce zrobimy mini konkurs na przydomek dla Ignasia). :)
PhotoPhotoPhotoPhoto
2014-05-09
4 Photos - View album

Podróżujemy z Pelikanochomikiem, odc. 17
Hitem naszego ostatniego tygodnia było wejście na wulkan Santa Ana w Salwadorze. Wulkan nie jest wysoki i podejście nie jest trudne; w kraterze wulkanu znajduje się przepiękne intensywnie zielone jeziorko. Widoków poza jeziorkiem nie mieliśmy żadnych - do Ameryki Centralnej przyszła pora deszczowa i musimy pogodzić się z faktem, że w najbliższych tygodniach chmury będą normalnością niż niebieskie niebo. Ignaś dzielnie zniósł podejście w nosidełku, także dzięki Pikusiowi. :)
PhotoPhotoPhotoPhoto
2014-05-05
4 Photos - View album

Odc. 16 Procesje
Wielkanoc spędziliśmy w miejscowości Antigua, która kiedyś przez 200 lat była stolicą Gwatemali, aż do wielkiego trzęsienia ziemi. Wtedy przeniesiono stolicę w nowe miejsce, zaś Antigua stała się kolonialnym miastem. Na Wielkanoc przyjeżdżają tu tłumy ludzi z racji słynnych procesji w trakcie wielkiego tygodnia. Najprzeróżniejsze procesje wędrują w powolnym tempie po mieście, gdzie mieszkańcy dekorują trasę przejścia kolorowymi dywanami z kwiatów, owoców i warzyw.
Po przejściu jednej procesji, dywany są całkowicie zniszczone, ale w ich miejsce od razu powstają kolejne. Ludzie ubrani są w odpowiednie stroje, więc żeby nieco pasować ubraliśmy Ignasia w lokalne ogrodniczki. :) Pozdrawiamy! A gdzie Wy się wybieracie w długi weekend majowy?
2014-04-25
5 Photos - View album

Odc. 15 Ignaś u Indian

W poprzednim tygodniu poskarżyliśmy się na gorąco, sytuacja zmieniła się całkowicie po przedostaniu się w tereny górskie koło miejscowości Nebaj. Wybraliśmy się na 3-dniową wycieczkę. Szlak wychodzi z doliny z 2000 m npm na płaskowyż znajdujący się na ponad 3200 m npm, wiec czuliśmy w nogach ciężar ekwipunku i Ignasia. Idąc trasą codziennie mijaliśmy kolejne wioski, w których mieszkają Indianie. Tak dobrze zorganizowali sieć schronisk, że nie musieliśmy mieć ze sobą jedzenia, ani martwić się o dach nad głową.
Ignaś kolejny raz błyskawicznie otworzył nam serca spotykanych gospodarzy i dzielnie zniósł nudne kilkudniowe noszenie - najtrudniej było jednak zaakceptować zapędy lokalnych kobiet by cały czas trzymać go na rękach – Ignaś zaś uwielbiał pohasać na trawie.
Spodziewamy się, że będzie to jedno z bardziej autentycznych i wspaniałych miejsc jakie zobaczymy w czasie naszej podróży! Pozdrawiamy i życzymy wolniejszego kroku podczas nadchodzących świąt. :)
2014-04-18
6 Photos - View album

Poznajcie zwycięzców I edycji konkursu "To dla mnie ważne!" http://bit.ly/Fundacja_Aviva

Promocję Metamorfozy przedłużamy do lipca! :)

Bardzo nas cieszy, że Fundacja Aviva, oprócz finansowego wsparcia, może także przysłużyć się integracji lokalnej społeczności. Dostaliśmy wiele podziękowań. Przykład? Pani Mariola Glencner z inicjatywy Żubry mają puszczę a dzieci chcą mieć plac zabaw:

"Dzięki konkursowi zjednoczyliśmy mieszkańców naszej miejscowości do działania na rzecz naszych dzieci.
Nie wierzyliśmy, że tak dużo osób przyłączy się do akcji. Nasza inicjatywa to Żubry mają puszczę .... i faktycznie tak jest, żubry mają las a nasze dzieci chcą mieć plac. Tego placu zabaw nam w tej puszczy bardzo brakuje i chyba dlatego takie zjednoczenie i mobilizacja sił mieszkańców w walce o głosy. Nie liczyliśmy na takie zaangażowanie i wsparcie. Ale to świadczy o jednym, o potrzebie realizacji marzeń. Niektórzy nie dowierzają, ale mało jest niedowiarków, o tym świadczą głosy. Przyznam szczerze, że od momentu przystąpienia do konkursu życie poranne zaczyna się od kawy i głosowania ... adrenalina skacze i serce rośnie widząc jak pniemy się w górę.".
To my dziękujemy!

Planujecie wyjazdy na święta i na majówkę? A mieszkanie ubezpieczone? Tutaj wyliczycie składkę, bez wychodzenia z domu: http://bit.ly/HH_formularz