Profile

Cover photo
Shah Danial
Works at Freelance
Lived in Putrajaya
4,733 followers|79,991,404 views
AboutPostsYouTube

Stream

 
TAK DAPAT TAHAN SEBAK

1. Salam Jumaat kawan²

2. Jangan lupa solat Jumaat

3. Pastikan jangan  lupa doakan mereka disana :(


KEKUATAN DOA

KALI pertama bumi diciptakan, bumi selalu bergoyang, bergoncang dan tidak berputar dengan stabil malah tidak berputar pada paksinya. Pekara ini merungsingkan para malaikat lalu para malaikat menghadap Allah SWT;

"Wahai Rabb yang Maha Mengetahui, mengapa bumi ini bergoyang?" tanya para malaikat.

"Kerana belum dipaku," Jawab Allah singkat.

"Lalu, bagaimana Engkau memaku bumi Wahai Rabb?" Tanya malaikat lagi.

"Aku akan menciptakan gunung-ganang." Jawab Allah.

Setelah itu, Allah terus menciptakan gunung-ganang di berbagai belahan bumi. Apa yang terjadi adalah sememangnya benar setelah diciptakannya gunung-ganang, bumi pun diam kemudian berputar sesuai paksinya. Maka kemudian gunung dikenali sebagai paku bumi yag diciptakan Allah SWT. Paku merupakan benda keras yang terbuat dari besi.

Setelah Allah menciptakan paku bumi iaitu gunung-ganang, kemudian para malaikat pun bertanya lagi;

"Ya Rabb, adakah yang lebih kuat dari paku?"

"Ada," Jawab Allah. "Iaitu api, yang dengan panasnya dapat melelehkan besi."

"Adakah yang lebih kuat lagi selain api, Ya Rabb?" Tanya malaikat.

"Ada! Yakni air yang dapat memadamkan api." Jawab Allah lagi.

"Jadi Ya Rabb, adakah yang lebih kuat dari air?" Sambung malaikat.

"Ada! Iaitu angin, yang kerananya dapat membawa air ke mana pun ia berhembus." Jawab Allah lagi.

"Tapi Ya Rabb, adakah yang lebih kuat daripada semua itu (gunung, api, air dan angin)?" Malaikat bertanya lagi.

"Ada! Iaitu nafas hamba-Ku yang berdoa kepada-Ku. Kerana sesungguhnya doa itu mampu mengubah takdir-Ku." Demikian Allah SWT menjelaskan..

- via Hadis Kudsi.

Pelajaran dari cerita di atas: Gunakan kehebatan doa untuk ubah nasib kita. In sha allah akan diperkenankan 
 ·  Translate
10
Rose Mira Nam's profile photoAbdullah Saeed's profile photoShah Danial's profile photoAlfaizknajid Yahoocom's profile photo
5 comments
 
Sapa patut dipersalahkan,
pemberontak lah yang bertanggung jawab mengunakan manusia sebagai perisai demi mencapai cita-cita politik mereka.   !!!
 ·  Translate
Add a comment...
 
GAMBARAN suasana dalam misi mencari di Lautan Hindi - Indian Ocean

Gelombang ombaknya sahaja bak gunung dan bukit yang bisa menggelamkan kapal laut gergasi. Kita doakan mereka yang terlibat dalam misi pencarian Mh370 selamat dan dipermudahkan.

#MH370   #indianocean   #MAS   #prayformh370  
 ·  Translate
9
1
yusoff nor's profile photomohammed tahar's profile photo
 
Subhanallah...
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Cuba teka, haiwan apa?
 ·  Translate
17
7
Alinn nnila's profile photoMuhammad Yushak Sajari's profile photoNorsila Ila's profile photoSandra Koja's profile photo
12 comments
 
Microorganisma
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Sejahtera lalu bergembira di hidup yang abadi selepas kematian. Tidak perlu korbankan banyak yang lain untuk kepentingan diri sendiri di hidup sebelum kematian, andai sudah pun usaha merubah takdir lalu berdoa tiada jemu putus asa.

Pejam celik pejam celik usia dah pun jauh bertambah, orang lama ramai dah tiada, kita pula menunggu aturan masa, dunia sama semakin tua. Zaman berada dihujung usia. Pelbagai tanda dah kunjung tiba. Semua sudah hampir kepada janji yang maha esa.

Semoga saja dapat berjumpa meraih bersama dengan mereka yang diidamkan, dikasihi juga para saudara disana.

Hendaknya tidaklah terkandas dari landasan yang benar sementara masih bernyawa. Doa untuk kalian juga.

Amin..

Salam keheningan subuh.
 ·  Translate
11
aynora nur's profile photoShah Danial's profile photo
2 comments
 
Waalaikumusalam +aynora nur :) selamat pagi :)
 ·  Translate
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Sokong, hanya doctor dan staff wanita sahaja di wad bersalin & membuat kerja-kerja pemeriksaan sebelum/selepas bersalin

Usaha kecil buat seluruh wanita dan para ibu dari kalangan anak cucu cicit kita di generasi akan datang. Kita Islam, diwajibkan beriman, selagi ada jalan, tegakkan lah ajaran dengan pendirian yang jelas2 sudah digariskan di dalam ajaran Islam. -- mohon retweet kat https://twitter.com/iam_nikon/status/445785638650925056

Perlihara dan pertahan nilai diri, juga aurat se-sempurna mungkin.

Setiap kecuaian mahupun kepekaan kita, ada balasan diakhirat kelak, cuma kita tak nampak sahaja 'rekodnya' ketika di dunia skang. Janji Allah Itu Pasti.

Semoga terlaksana, tidak hari ni mungkin esok lusa, tidak juga; mungkin bulan hadapan serta merta.

Retweet status di sini --> https://twitter.com/iam_nikon/status/445785638650925056
















+Najib Razak +Muhyiddin Yassin +Anwar Ibrahim +Rafizi Ramli +Nik Abdul Aziz Nik Mat
 ·  Translate
13
1
Khairuddin Arshad's profile photoShah Danial's profile photoNizam Mohamed's profile photoyusoff nor's profile photo
4 comments
 
Sama2 @khairuddin arshad ... kit usaha, harap pihak yang punya kuasa x jeling sahaja, tp terus bertindak. Benda boleh dilaksanakan, bukan mustahil kan. Sampai bila kita nak lihat kaum ibu/wanita hamil/baru bersalin terpaksa di periksa dari perut hingga kemaluan. Sedangkan masih ada option. Jatuh dayus pada suami nanti. Sudara lelaki atau suami tak boleh biarkan :)
 ·  Translate
Add a comment...
Have him in circles
4,733 people
 
Ini gambaran Lautan Hindi (Indian Ocean). 
Kita panjatkan sahaja doa kepada yang terlibat dalam misi ini, meninggalkan anak bini dan keluarga tersayang di darat. Suci murni usaha mereka.

#MH370 #PrayForMH370 #LautanHindi   #MalaysiaAirlines   #SARMH370  
 ·  Translate
8
1
Shah Danial's profile photoAli Supriyadi's profile photoAmmar Yasir's profile photo
3 comments
 
Hahahaha. Muntah hijau kot.
 ·  Translate
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Mood ceria bila online menggunakan Mobiles/Komputer-komputer dengan simkad bulanan yang sangat murah berbanding lainnya. Tapi prestasi laju dan UNLIMITED, dapatkan simkad ini dan pasang ke modem/mobile/wifi anda sekarang. Rasakan apa yang saya rasa !

*RM35/bulan=RM25(internet)+Rm10(booster) 

*unlimited quota dgn booster

*speed sehingga 1.5mbps(3G)

*speed sehingga 60mbps (4G)

*boleh kol/sms/internet

*harga RM50

*RM0 kredit tersedia

*boleh guna pada smartphone/modem/wifi

*Percuma pos laju

*Siap daftar dan aktif

contact: sonofaugust@gmail.com atau wassap +60135147174
 ·  Translate
6
Shah Danial's profile photoAmmar Yasir's profile photo
3 comments
 
Dah ada internet.. kalau xda lagi ambik jgk ni
 ·  Translate
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Saya adalah photographer, ketika melakukan kerja² outdoor atau dimajlis² , ini adalah tindakan refleks yang anda dapat saksikan :D
 ·  Translate
5
Khairuddin Arshad's profile photoShah Danial's profile photo
4 comments
 
Hahaha
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Khas buat suami isteri Islam

JANGAN kita terjerumus menjadikan media sosial sebagai tempat kita mengaibkan pasangan kita. Dosa besar, jaga aib pasangan kita, Allah SWT akan jaga aib kita kelak.

Jika ada yang kata "jangan dipendamkan, luahkan agar terasa kurang penderitaan,". Meluahkannya di media sosial belum tentu menyelesaikan masalah dan penderitaan, silap2 kita yang akan turut menanggung derita lagi pedih diakhirat kelak. Ianya bukan idea yang baik untuk kita.

Ada baiknya terus rujuk kepada pakar kaunseling/penasihat syariah. Atau jika betul2 tak boleh terus sahaja ke mahkamah dari berbuat dosa.

Ingatlah bukan semua perkara tentang pasangan kita, boleh kita ceritakan pada semua, terkadang dalam sudut2 tertentu pada ibu kandung kita pon tak sesuai kita ceritakan. Apatah lagi kita 'pung pang' -kan di media sosial jadi tatapan semua.

Selamat malam :)
 ·  Translate
7
aynora nur's profile photoShah Danial's profile photo
2 comments
 
Sama2 +aynora nur..sebagai peringatan diri sendiri dan kawan2.
 ·  Translate
Add a comment...

Shah Danial

Shared publicly  - 
 
Juruterbang MAS pula disyaki dan disiasat

Sumber dalaman pasukan penyiasat China dalam kes kehilangan misteri MH370 memberitahu, pasukan itu turut memfokuskan penyiasatan mereka terhadap juruterbang pesawat berkenaan, Kapten Zaharie Ahmad Shah.

Fokus itu berikutan tindakan juruterbang berkenaan membina alat simulasi penerbangan sendiri di rumahnya.

“Apakah tujuan seorang kapten kapal yang sudah berpuluh tahun berkhidmat dan memiliki 18,000 jam lebih masa penerbangan mencipta alat simulasi sendiri di rumahnya?

“Apakah dia tidak puas lagi menaik dan menurunkan kapal terbang atau dia sedang berlatih untuk mendaratkan kapal di kawasan luar landasan sebenar, semua aspek itu perlu diambil kira” kata sumber itu dalam perbualan melalui telefon.

Sebelum ini, data pemantauan awal yang diperiksa oleh Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat, Pentagon mendapati pesawat MH370 yang hilang pagi Sabtu, tidak meletup di Laut China Selatan.

Menurut laporan The New York Times, yang memetik sumber seorang pegawai kerajaan negara itu, satu sistem yang memantau letupan di seluruh dunia telah digunakan untuk pemantauan awal tersebut namun ia tidak mengesan sebarang tanda letupan di kawasan perairan itu.

Pegawai yang ditemuramah oleh The New York Times itu bagaimanapun enggan mendedahkan namanya atas alasan maklumat yang diberi adalah sulit.

Lebih menimbulkan misteri ialah tiada sebarang panggilan kecemasan yang dibuat kapten kapal berkenaan dan masuk hari ke-4, belum ada satu serpihan kecil pun yang ditemui.

Sehingga kini, segala bukti memperlihatkan kapal terbang berkenaan memang tidak meletup di udara.

Manakala dakwaan seorang nelayan tempatan yang melihat sebuah kapal yang menepati deskripsi MH370 terbang rendah pada malam kejadian turut menimbulkan spekulasi apakah ia cuba mengelak dari dikesan oleh radar.

Laporan ahli keluarga warga China dikatakan berjaya menghubungi telefon bimbit milik abangnya yang dikatakan berada di atas MH370 menambahkan lagi misteri dan menarik minat pasukan penyiasat China.

Telefon berkenaan yang dikatakan berdering kemudian seperti dijawab namun kemudian terus terputus tanpa ada kedengaran apa-apa suara.

Ahli keluarga berkenaan dikatakan telah memaklumkan mengenai perkembangan itu di dalam laman web MAS dalam satu ruang perbincangan dan siasatan berkenaan perkara itu dijalankan oleh syarikat penerbangan terbabit.

Kejadian itu turut dilaporkan oleh laman web LiveLeak.com.

“Banyak perkara yang menimbulkan keraguan, sebab itu pasukan penyiasat China telah meminta semua maklumat berkaitan kapten kapal tersebut daripada kerajaan Malaysia,” katanya.

Sumber itu bagaimanapun menegaskan, siasatan itu adalah rutin yang perlu dilakukan dan pihak itu bukan melamparkan tuduhan ke atas kapten berkenaan.

“Aspek ini perlu dipertimbangkan, memandangkan begitu banyak misteri yang menyelubungi kehilangan kapal berkenaan,” katanya.

Pesawat MH370 berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 12.41 tengah malam awal Sabtu lepas dan sepatutnya tiba di Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama.

Ia bagaimanapun hilang dan terputus komunikasi dengan menara kawalan udara di Subang pada pukul 2.40 pagi.

Menurut laporan awal, sepanjang penerbangan komunikasi menara kawalan dengan juruterbang, Kapten Zaharie Ahmad Shah, 53 tahun berjalan lancar tanpa isyarat kecemasan ataupun masalah diberikan oleh pengendali pesawat kepada menara kawalan.

Perhubungan terputus selepas komunikasi menara kawalan di Subang menyerahkan komunikasi pesawat MH370 kepada menara kawalan udara di Ho Chi Minh City, Vietnam kerana pesawat itu sudah menghampiri ruang udara Vietnam dalam penerbangan ke Beijing, China.
 ·  Translate
11
mas mastura's profile photo
 
Memang x masuk akal...susah utk di terima akal bgi yg normal
 ·  Translate
Add a comment...
People
Have him in circles
4,733 people
Work
Occupation
Web Builder, Web Designer, Photographer, Freelance
Skills
Photography, Editor, HTML5, PHP, CSS3,
Employment
  • Freelance
    CEO and coolie, 2006 - present
    small businessman, bloger, photographer / photography, web designer, google adsense player, Drifter, freelance
Basic Information
Gender
Male
Other names
Shahblogger, Shah, @photography_instag
Links
Contributor to
Story
Tagline
i love To snap aloT picTures ThaT i like unTill i die
Introduction
Iam Web Designer, Blogger, Writter, Publisher, Google Adsense Player, Photographer
Bragging rights
I am an ordinary man who live in Kuala Lumpur. I like taking photo of people.
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Previously
Putrajaya
Contact Information
Work
Email