Profile

Cover photo
Shafina Othman
Lives in Langkawi
3,174 followers|499,819 views
AboutPostsPhotosVideos

Stream

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Weeehu~ Tunggu apa lagi uols. Calo!
 ·  Translate
3
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
 
No Fear, No Hesitation: White Blood Cells Attacking Parasite.
Join the Simple Science and Interesting Things Community and share interesting stuff! https://plus.google.com/communities/117518490246975838002

The name "white blood cell" derives from the physical appearance of a blood sample after centrifugation. White cells are found in the buff, a thin, typically white layer of nucleated cells between the sedimented red blood cells and the blood plasma. The scientific term leukocyte directly reflects its description. It is derived from the Greek word leuko- meaning "white" and kytos meaning "hollow vessel", with -cyte translated as "cell" in modern use. The buffy coat may sometimes be green if there are large amounts of neutrophils in the sample, due to the heme-containing enzyme myeloperoxidase that they produce
http://en.wikipedia.org/wiki/White_blood_cell

http://i.imgur.com/YQftVYv.gif
2 comments on original post
2
Ishak Langkawi's profile photo
 
Helo
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Bahang LIMA 15' sudah terasa!
 ·  Translate
5
Rizal Mohamed's profile photoShafina Othman's profile photo
5 comments
 
Kat Langkawi la +Rizal Mohamed hihi
 ·  Translate
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Kalau kita kat simpang nak buat u-turn dan bila nampak orang dari arah depan tengah laju dan kemudian gagah jugak nak buat u-turn tu, pastikan kita buat dengan cepat. Bukannya u-turn macam kura-kura ya. 

Tu cubaan membunuh diri namanya.
 ·  Translate
3
1
IRAH AIRYSA's profile photo
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
1
Swan Jadin's profile photoShafina Othman's profile photo
2 comments
 
Kan +Swan Jadin best sangat
 ·  Translate
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Pernah dengar tak statement macam ni?

"Dia tu jahat punya manusia. Nak tunggu dia baik sampai kiamat pun belum tentu"

Walaupun sekadar tutur kata yang tidak berekod yang mungkin keluar dek kerana amarah melampau dan mungkin akan dilupakan dalam masa 4 5 minit selepas itu, tapi akan terkesan kepada si pendengar yang mempunyai hubungan signifikan dengan si 'penjahat' tersebut. Mungkin sampai bila-bila dia akan ingat.
 ·  Translate
Ini bangsa asli. Bangsa yang sangat jauh dari modenisasi. Nak dibandingkan dengan kita yang hidupnya lebih jauh bertamadun dan berstandard tinggi, kita kalah dengan mereka dalam satu bab ini. Setiap manusia ada buat si...
2
Add a comment...
In her circles
310 people
Have her in circles
3,174 people
Wan Zawawi's profile photo
Hazri Khalid's profile photo
shaikh rehman's profile photo
saye fairil's profile photo
Mohd Najid's profile photo
abdul halim's profile photo
Deakin Mas's profile photo
Alexander Zulkarnain's profile photo
Rubiah Ruby's profile photo

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Promosi RM 185 (termasuk pos) anda akan mendapat sebotol CMD 120ml + 65ml (PERCUMA). PERCUMA 65ml sah sehingga 30 Jun ini sahaja.

KEISTIMEWAAN CMD - 1001 KHASIAT, BERIBU TESTIMONI

CMD bukan calang-calang produk dan bukan macam produk yang berlambak kat pasaran. Air kedua terbaik selepas air zam2. Air zam2 99 mineral, yg ni 72 mineral. Dua2 beralkali. InsyaAllah semua penyakit dari baby sampai la ke orang tua.. Dengan izin Allah, boleh kita ubati dan cegah. Apa pon mencegah lagi baik dari mengubati kan? Antara khasiatnya ialah untuk: 

• Kencing Manis 
• Resdung 
• Darah Tinggi 
• Asma 
• Gout 
• Buasir 
• Barah Payudara & Usus 
• Begok 
• Meningitis & Thalasemia 
• Ceasarean 
• Jantung & Barah Jantung 
• Barah Otak 
• Darah Rendah 
• Strok 
• Angin Ahmar 
• Buah Pinggang 
• Migrain 
• Gastrik 
• Paru Berair 
• Kulit Kering 
• Berat Badan 
• Sakit Anggota Badan 
• Badan Letih 
• Kuat Merokok 
• Sakit Sendi 
• Kurang Selera Makan 
• Kecederaan & Patah Tulang 
• Ketagihan alcohol/ dadah

MACAMMANA PROSES CMD DI KATAKAN BERKESAN?

Concentrate Mineral Drops – Titisan air dari Mata Air Great Salt Lake. Tasik ni berada 1000KM jauh dari bandar.. Tiada pencemaran, di kelilingi gunung. Air hanya masuk tapi tak mengalir keluar. Begitu hebat ciptaan Allah. Air dari tasik ini lah yang berkhasiat untuk kita gunakan dan amalkan dalam kehidupan seharian kerana ianya kaya dengan mineral makro dan mikro yang pekat. Air tasik ini diekstrak dan disejat secara semulajadi

▪CARA PENGGUNAAN CMD - LUARAN & DALAMAN
DALAMAN:

•Kanak-kanak @ Remaja ;-
▪ 1 titis bagi setiap 2 kg berat badan.

•Dewasa ;- 
▪Berat badan bahagi dua :
》 Contoh 80KG/2 so 40 titis secara konsisten setiap hari (10 titis pagi, 10 titis tengahari, 10 titis petang dan 10 titis malam)

▪Sebaiknya diambil selepas makan. Boleh campurkan ke dalam segala jenis minuman.
▪Boleh ditambahkan ke dalam masakan.
▪Titis dalam air kosong, air manis, supplement dan makanan. 
▪Kalau titis dalam makanan, makanan akan lebih lambat basi. 

▪Kesan pengambilan: 
♡Badan akan lebih sihat, segar, cergas dan bagus untuk yang mempunyai masalah kesihatan yang lain.

P/s: Cadangkan penggunaan dos kecik dulu 1-2 titik supaya boleh accept dr segi rasa dan kesan. Naikkan dos sedikit demi sedikit.
Lain org lain kesannya. Tp x membahayakan. Terutama pesakit buah pinggang. Mulakan dgn dos kecik dahulu seminggu pertama. Sebab pesakit buah pinggang x boleh lebih mineral dalam badan.

▪Kegunaan Luaran:
•Untuk masalah rabun: 
♡Titis kat mata atau campurkan dlm ubat mata atau dgn air

•Untuk kecantikan kulit:
♡ Sapu atau semburkan air campuran CMD kat muka

•Untuk masalah pendengaran: 
♡Titis kat lubang telinga atau campur dgn ubat telinga

•Untuk memutihkan dan kesihatan gigi: 
♡Campurkan CMD dengan ubat gigi.

•Untuk masalah rambut: 
♡Campurkan CMD dengan syampoo atau minyak rambut.

•Untuk masalah resdung:
♡Titis CMD kat lubang hidung.

•Boleh di gunakan sebagai minyak urut

•Boleh juga di gunakan untuk rendaman kaki;
 ·  Translate
5
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Ulangtahun hari pembukaan Menara Eiffel kepada orang awam.
 ·  Translate
2
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Kawan yang mana satukah anda?
 ·  Translate
3
IRAH AIRYSA's profile photo
 
KAWAN YG BAIK
 ·  Translate
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Don't be sad. Allah is always with you, remember? :)
3
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Kesnya, kawan hilang sekejap hp dia. Terus keluar entri ni hehehe
 ·  Translate
Tadi waktu tengah sibuk buat 5S, salah sorang kawan tersalah letak hp dia. Tak dapat dikesan. Mencari-cari sejak pukul sepuluh pagi tadi tak jumpa-jumpa. Kebetulan beberapa hari lepas saya terjumpa link untuk locate hp kita y...
2
Add a comment...

Shafina Othman

Shared publicly  - 
 
Alright. The pictures is up again! Phew
 ·  Translate
Haha.  Gelak dulu.  Tetiba je kau ni Cipina, orang bagi salam di awal entri, ko dah gelak. Apahal? Pernah bayangkan tak macam mana keadaanya keyboard komputer korang yang dah naik kaler kuning (bagi yang punyai ke...
2
Add a comment...
People
In her circles
310 people
Have her in circles
3,174 people
Wan Zawawi's profile photo
Hazri Khalid's profile photo
shaikh rehman's profile photo
saye fairil's profile photo
Mohd Najid's profile photo
abdul halim's profile photo
Deakin Mas's profile photo
Alexander Zulkarnain's profile photo
Rubiah Ruby's profile photo
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Langkawi
Previously
Langkawi - Langkawi
Links
Other profiles
Contributor to
Story
Tagline
jumpa saya di http://fentomatte.blogspot.com
Introduction
Langkawi Island, Malaysia

Basic Information
Gender
Female
Looking for
Friends, Networking
Relationship
Single
Other names
Fina