Profile cover photo
Profile photo
Jom Vitamin
235 followers
235 followers
About
Jom's posts

Post has attachment
Testimoni Shaklee : Pesakit Buah Pinggang sejak umur 1 tahun. memilih vitamin shaklee sebagai ikhtiar.
credit : jomvitamin.com | onsihat.com (Nur Sumiran 0177319335)

Ada seorang Adik ni beberapa minggu lepas whatsapp tanya tentang produk untuk kebas, kaki bengkak dan kulit gatal-gatal. Tanya punya tanya rupanya Adik ni ada masalah buah pinggang. Ya masih muda lagi dalam lingkungan usia 24tahun.
.
Beberapa hari lepas, masa tu akak ada kat Damansara, Adik ni telefon dia ada berdekatan rumah. Nak jumpa akak boleh tapi jelas tu mungkin suara Maknya. Berdesup kakak usaha untuk cepat sampai kesian kt Adik dan Mak dia tunggu.
.
Bila jumpa Allahuakbar kurus sangat Adik ni. Mak dia cerita anaknya sakit ni sejak ada jangkitan pada buah pinggang di usia 1tahun 9bulan masa tu. Kerap ulang alik ke hospital sejak tu sehinggalah ketika usia Adik ni 17 tahun buah pinggang Adik ni doktor kata dah rosak.
.
Dan sekarang hampir 24 tahun Makcik duk jaga anak ni kat hospital ulang alik. Yang terbaru hari raya Aidilfitri yang ke4 masuk hospital sehinggalah seminggu selepas hari raya Aidiladha baru Doktor benarkan keluar wad.
.
Makcik ni suruh pegang kaki adik ni, kebas katanya. Ia memang keras, bengkak dan rasa panas. Kaki macam kena gout. Adik ni kata mang sakit nak jalan dan rasa tegang sejak Doktor tukar tempat cuci darah kat peha. Cuci darah seminggu 3kali kat HKL, 4jam setiap kali. Menurut Makcik, Doktor bagitau kaki bengkak sebab saluran darah tersumbat.
.
Bukan tu saja, Adik ni selalu rasa nak pitam, mamai dan blur disebabkan bacaan hemoglobin darah terlalu rendah.
.
Mudah kena jangkitan, jika ada orang sekeliling selsema, bersin atau demam mudah je Adik ni terjangkit sekali.
.
Allahuakbar. Bila dengar cerita macam ni syukur ada anak-anak yang sihat ceria, keluarga yang sihat. Memang sangat tabah Makcik dan suaminya menjaga anaknya sejak bayi akibat jangkitan pada buahpinggang ni.
.
Adik ni tak reti nak minum supplemen yang cecair jadi tak dapat nak minum Vivix. Akak usahakan yg termampu keluarga ni ambil buat masa sekarang. Mereka juga sedang usahakan minta bantuan zakat untuk rawatan. Semoga Adik ni lebih sihat inShaAllah. Maknya dah tak sanggup nak tengok anaknya makan banyak ubat setiap hari. Dalam senarai ubat tu ada juga iron, b kompleks dan vitamin C yang hospital beri. Makcik nak kena usaha lain juga ujarnya.
.
Allahuakbar bertabahlah dan bersyukurlah kita dengan nikmat yang kita ada dan bantulah lagi ramai di luar sana yang ingin sihat dan jalani hidup normal bukan di katil wad.

Post has attachment
PENGEDAR SHAKLEE PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, MERU, SG BULOH, SHAH ALAM

Post has attachment
DOA, ZIKIR, AMALAN DAN PETUA MUDAH BERSALIN MENURUT ISLAM

Post has attachment
19 KELEBIHAN DAN KEBAIKAN ZINC COMPLEX SHAKLEE

Post has attachment
CARA ATASI JERAWAT PENYEBAB RASA MALU DAN RENDAH DIRI

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment

Post has attachment
Wait while more posts are being loaded