Profile cover photo
Profile photo
cik pjaz
251 followers
251 followers
About
cik pjaz's posts

Post has attachment
Public
Fly High & Get Rewarded
Melancong merupakan salah satu aktiviti yang amat menyeronokkan untuk mendalami budaya baru, bersosial serta mengagumi keindahan negara itu sendiri. Tambahan pula, ia memberi banyak manfaat. Setiap dari kita mengimpikan tempat yang indah untuk dilawati dan ...

Post has attachment
Public
Fly High & Get Rewarded
Melancong merupakan salah satu aktiviti yang amat menyeronokkan untuk mendalami budaya baru, bersosial serta mengagumi keindahan negara itu sendiri. Tambahan pula, ia memberi banyak manfaat. Setiap dari kita mengimpikan tempat yang indah untuk dilawati dan ...

Post has attachment
Etika Menginap Hotel dan Homestay di Jepun
      1. Jangan berbuat bising hingga mengganggu penginap atau jiran tetangga lain.    2. Bersihkan sedikit bilik sebelum keluar atau check out.    3. Sampah perlu dibuang mengikut prosedur mereka.    4. Kemas semula perabot seperti sediakala.   5. Masuk da...

Post has attachment
SENARAI NEGARA BOLEH DILAWATI TANPA VISA
Antara senarai negara yang boleh dilawati tanpa visa dah tak payah risau dah lepas ni kan nak fikir pasal visa bagai, selamat mengembara AFRICA Algeria|Botswana|Kenya|Lesotho|Malawi|Mali|Mauritius|Mayotte|Mozambique|Namibia|Réunion|Saint Helena|South Africa...

Post has attachment
Biliary Atresia Dalam Kalangan Bayi
Biliary Atresia hempedu atau biliary atresia
(BA) adalah sejenis penyakit serius yang dilaporkan seluruh dunia,
antara 1 dalam 8,000 hingga 15,000 bayi yang baru dilahirkan. BA
menyebabkan gangguan kepada aliran hempedu yang boleh mengakibatkan
masalah ...

Post has attachment
Perubahan Jadual Imunisasi MMR 2016
lmunisasi measles (demam campak) telah mula digunakan pada tahun 1963 bagi mencegah jangkitan measles dalam kalangan manusia. lmunisasi measles di Malaysia telah bermula pada tahun 1982, yang diberikan kepada kanakkanak berumur sembilan (9) bulan. Pada tahu...

Post has attachment
Travel Korea Day2 - Seoul Part #4- Mencari Cinta di Pulau Nami
Annyeong.. Bila sampai ke Korea tak sah kalau tak datang ke Pulau Nami  @ Nami Island boleh la 'fefeling' romantik kat sini..heheh Siapa masih ingat drama Korea yang berjudul Winter Sonata yang pernah
ditayangkan di TV pada tahun 2000? Mase ni baru darjah ...

Post has attachment
BIODATA RASULULLAH SAW
BIODATA RASULULLAH SAW Nama : Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttalib bin Hashim. Tarikh
lahir : Subuh hari Isnin, 12 Rabiulawal bersamaan  20 April 571
Masehi (dikenali sebagai   Tahun Gajah; sempena peristiwa
tentera bergajah Abrah...

Post has attachment
Travel Korea Day2 - Seoul Part #3- Itaewon
Anyeong!! Bila dengar Itaewon, mesti korang dapat bayangkan komuniti muslim kat Seoul kan dan tak sah kalau korang tak melawat dan singgah solat di Seoul Central Mosque. Makanan halal pun bersepah je kat sini, tak perlu risau, harga pun memang cun,,hahah,, ...

Post has attachment
Wishlist Travel Nubis Kubis 2016
Kemuncak 2015 makin hampir, azam tahun ni pun banyak yang belum tertunai..he he he Azam tahun 2016 nak travel sampai habis cuti,hahah..sebab tahun ni baki cuti ada 30 hari lagi kot,.nak cuti  Padahal dah amik banyak kot.haha. Bila nak amik cuti panjang 12 h...
Wait while more posts are being loaded