Profile cover photo
Profile photo
Michela Pia
277 followers -
"Volere è potere" ma ogni giorno è un nuovo motto!
"Volere è potere" ma ogni giorno è un nuovo motto!

277 followers
About
Michela's posts

Post has shared content

Post has shared content
TEDx Talk
Sharing, in the manner of our forefathers, is the simplest way to innovate

Our forefathers lived cooperatively in a culture of #simplicity. They joined forces to achieve larger goals than could be attained individually so that the whole was more than the simple sum of the parts. People shared their best ideas, supported each other in hard times, and recycled and restored material possessions rather than trashing them.
An open software is a way to get back to the culture of simplicity .

Innovare riscoprendo la semplicità è una sfida che trae ispirazione dalla cultura contadina, quella che portava le persone a condividere ciò che di meglio avevano, a unire le forze per affrontare le difficoltà, a creare un tutto che fosse più della somma delle semplici parti, a non buttare nulla e a ridare vita a ogni piccolo oggetto posseduto.
Il software libero è la strada per tornare alla cultura della semplicità.

Flickr album: https://flic.kr/s/aHsktocepR

#sharing   #backtosimplicity  

Post has shared content
TEDx Talk
What i stand for

"We often simply do things because we do not make any extra effort to ask, question, go beyond the obvious, the given, what everybody else does.
So, if I were to stop and remind myself which are the things that I’d care to devote more attention to, and to change myself first, I would focus my interest on five things that, in my view, would make the greatest difference".

Non ci facciamo abbastanza domande. Non abbiamo gli attributi di andare oltre l’ovvio. Continuiamo a fare quello che fanno tutti.
Se dovessi ricordare a me stesso quali sono le cose a cui mi piacerebbe prestare più attenzione e cambiare io per primo, per interrompere questa deriva concentrerei il mio interesse su cinque cose che, dal mio punto di vista, fanno tutta la differenza.

Flickr album: https://flic.kr/s/aHskoUDivX

Post has shared content
TEDxAssisi Talks
Resilience - share to fight prejudice

The internet gives many opportunities, and one of the most important is the personal autonomy in shopping, reading and communication.
Unfortunately, if a sighted person realizes that they are chatting with a blind one, prejudice also creeps into the virtual world.

La rete offre molte opportunità, tra le quali la più importante è l’autonomia personale negli acquisti, nella lettura, nella comunicazione.
Lo svantaggio è che se una persona scopre che il suo interlocutore in chat è un non vedente, il pregiudizio si insinua anche nel mondo virtuale.

Flickr album | https://flic.kr/s/aHskqSyb1V

#BacktoSimplicity   #Resilience   #technology  

Post has shared content
TEDxAssisi Talks
Sharing - An economist in the ivory tower

Only by sharing the passion for their work and the steps they took can scientists explain what the research really consists of. As a result people can better understand the scientific process, they can accept the trial and error of it, the time it takes to get results and create a connection with the researcher, and spread the ideas. Our second speaker, +Cristina Rigutto.

È importante trasmettere la passione per il proprio lavoro e condividere ciò che succede mentre si fa ricerca. Solo condividendo un percorso si riesce a far capire cos’è la ricerca, a far sì che le persone ne accettino l’incertezza e che si creino connessioni tra il ricercatore e il pubblico. Il nostro secondo speaker è Cristina Rigutto.

Flickr album | https://flic.kr/s/aHskpDnPy3

#backtosimplicity   #sharing   #science  

Post has shared content
TEDxAssisi Talks
Learning - Storytelling and Lego bricks

Lego® bricks and ‪#‎storytelling‬. The +TEDxAssisi narration begins with +anto colasante: *LEGO® SERIOUS PLAY®* method enacts a collaborative and creative process, encouraging imagination and sharing of stories.

Lo #storytelling incontra i mattoncini Lego®. La narrazione di TEDxAssisi inizia con Antonia Colasante: il metodo LEGO® SERIOUS PLAY® mette in atto un processo creativo e collaborativo, sviluppando l'immaginazione e la condivisione di storie.

#learning   #legoseriousplay   #backtosimplicity  

Post has shared content
TEDxAssisi, Thanks!
See U next year

TEDxAssisi is over. What is left after 10 days?
The awareness of having put together peopl
e with different ages, cultures and places of origin who couldn't meet elsewhere, but share a common vision: the future is nothing but a return to the past.

TEDxAssisi è passato e dopo dieci giorni, cosa ne resta?
Resta la consapevolezza di aver messo in uno stesso luogo persone che non si sarebbero mai incontrate diversamente, tanto diverse per età, cultura, provenienza, ma accomunate da una sola visione di futuro che non può che essere un ritorno al passato.

#‎BackToSimplicity

Post has shared content
TEDxAssisi
Connessioni ovunque

Gli amici di +Radiophonica Perugia  non si sono lasciati sfuggire un'intervista all'ideatore di +Rockin 1000 musicians che in pubblico come in privato sembra aver raggiunto una maturità interiore davvero invidiabile.

Incontri, condivisioni, confronti tra persone geograficamente lontane ma mentalmente a contatto, in poche parole: TEDx

Post has shared content
TEDxAssisi 2015
Full program

We have told you a lot about #TEDxAssisi. It is time to be practical: here is the full program. See you next Thursday!

Ti abbiamo detto molte cose su #TEDxAssisi. È arrivato il momento di essere pratici: ecco il programma completo. Ci vediamo giovedì!

http://bit.ly/1jYHpD4
Photo

Post has shared content
TEDxAssisi - Sponsor
our partners are like us

What happen to autistic children after completing their studies? Who provides for their integration in the world of work, in order to make them productive?

We are proud to present you our sponsor La Semente - Coltivatori d'intenti, in their work the seed of ‪#‎backtosimplicity‬.
Wait while more posts are being loaded