Kom ud
Eventyret starter i din baghave

Public
Så er der et nyt spændende podcast at lytte til.
[Podcasts] Mød eventyreren Lars Grunnet

Vi skal høre om Lars Grunnet forunderlige liv. Lige fra hans mange barndoms år i Afrika, skolen, da han stod til søs. Her efter blev det til en tid i Flyvevåbnet og senere Slædepatruljen Sirius.

Det er senere blevet til mange eventyr i Politiet, med flere tjenesteperioder i Grønland og mange års arbejde i ”Rejseholdet”.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #podcast #mødeventyreren

Så er der gode råd igen
Valg af liggeunderlag til kajak-, kano- cykel-, vinter- og vandreture [Fif og råd]

Valg af liggeunderlag til ture kan være en hel videnskab. Jeg har fået mange spørgsmål om hvilke underlag jeg bruger på mine mange ture og ekspeditioner. Det er der ikke noget simpelt svar på, så jeg vil beskrive min valg mere her under. Både til vandring. kano-, kajak- og vinterture, både skum- og oppustelige underlag

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #goderådogfif #valgaf

Nyt mikroeventyr her fra
[Mikroeventyr] Gendarmstien, fra Sønderborg til Gråsten

I forbindelse med mine mange foredrag rundt i landet, har jeg nogle gange tid til et mikroeventyr mellem to foredrag. Denne gang vandrede jeg fra Sønderborg til Gråsten. Du kan her se en lille film fra mit lille vandretureventyr, i det tidlige forår, med god storm. En rute alle kan gå og som har masser af historie.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarterididnbaghave #tur #mikroeventyr #gendarmstien

Public
Så er der ny inspiration
[Podcasts] Mød eventyreren Jens Als Andersen

Jens er bidt af en gal sejler, og har søgt havet hele hans liv. Selv om han som 15-årig brækkede ryggen og har måtte gå med to krykker og støtte på benene, resten af hans liv.

Glæd dig til en livsbekræftende historie om at gøre det svært for sig selv. Om at krydse Atlanten alene, deltager i Paralympiske lege, PL (OL) 4 gange, og meget mere.

Det hele handler om man som bedstefar/mor kan sidde og fortælle gode historier fra et langt og spændende liv, når den tid kommer.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #podcast #mødeventyreren

Public
Så er der en ny film fra mig.
Vestkystruten, Cykeltur fra Skagen til Esbjerg, i Påsken 2018
Her kan du se en film fra vores Påske cykeltur af Vestkystruten, fra Skagen til Esbjerg. En fantastisk tur i godt vejr, men i den Sibiriske kulde. En rigtig flot cykelrute for alle, hvis man tager den i det tempo der passer en selv. Læse også vores gode råd og fif hvis du selv ønsker at prøvekræfter med Cykelrute nr. 1.

#erikbjørgensen #komud #tineogerikpåcykeltur #tur #eventyretstarteridinbaghave #mikroeventyr

Public
Ny video med masser af gode råd
[Fif og råd] [Video] Valg af hovedbeklædning, generelt

I denne omgang ”fif og råd” fortæller jeg mit valg af hovedbeklædning, generelt på alle mine ture og ekspeditioner. Jeg snakker bl.a. om huer, caps/kasketter, rørhalstørklæder/buff, pandebånd og mine mange andre erfaringer.
Hvad sætter jeg pris på og hvad går jeg efter.
Jeg håber du kan bruge min mange råd og fif her i denne video.

P.S: du må besøge min hjemmeside, for at se mine videoer, men så garanter jeg også masser af godt indhold ;-)

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #goderådogfif

Så er der film :-)
Så er der både underholdning og masser af gode råd og fif.

Jeg har klippet en film, på 20 minutter fra vores kæreste vinterfjeldstur, til Finse området i Norge, over 6 dage.

Ud over det har har vi lavet:
- En film med gode råd til at sætte telt op på vinterfjeldet.
- En film, så du kan gå op opdagelse i vores telt, med et 360 graders kamera.

Samt der er masse af link til god råd og fif, til påklædning, telt, brænder og meget mere.

Jeg håber du kan bruge det, jeg har brugt meget tid på det, så jeg høre meget gerne hvad du synes.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #goderådogfif #vinter #vinterfjeld #vintertur #finse #norge

[Mikroeventyr] Vandretur i Gludsted Plantage

Jeg har igen været på et lille mikroeventyr. Jeg kørte ud i Guldsted Plantage (nær Ikast) gik en korte vandretur.
Da det blev mørkt slog jeg telt i skoven, da der er fri teltning i plantage vestlige del.
Næste dag gik jeg en 4 timers vandretur rundt og så på området og alle dyresporene, i sneen. Du kan se min film fra turen her på min hjemmeside.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #tur #mikroeventyr #vandretur

[Podcasts] Friluftsnørderi, Ultraløb med Jacob Juul Hastrup

I dette afsnit er emnet Ultraløb. Vi har et fantastisk land at løbe i og komme på eventyr. Men både i Danmark og i udlandet er der en masse mindre og store ultraløb, både UTMB løb og ekspeditions ultraløb. Det er en anden måde at bruge vores natur på og få oplevelser.
I dag er gæsten Jacob Juul Hastrup, der har løbet mange ultraløb.

#erikbjørgensen #komud #eventyretstarteridinbaghave #podcast #friluftsnørderi

Nyt til hørene :-)
[Podcasts] Friluftsnørderi, Kajaksurf med Jesper Tilsted.
I dette afsnit er emnet kajaksurf. Vi har mange steder i Danmark hvor der kommer nogle gode bølger, når det blæser op. Her er det oplagt at lege i bølgerne med sin kajak og prøve at kajaksurfe. Det kan være i havkajak eller surfkajak. Derfor tager jeg en snak med Jesper Tilsted i dag, han er bidt af en gal surfkajak.