jedź, BAW SIĘ!
Bo życie to podróż, a podróż to zabawa!

Gruzińską autostradą wojskową do Kazbegi

O chuj ciężki, pomyślałem. Staliśmy na dworcu autobusowym nieopodal stacji metra Didube w Tbilisi. Z nieba lał się żar, było jakieś pierdyliard stopni, a my byliśmy niewyspani, bo poprzedniej nocy dojechaliśmy do hostelu dopiero o 1:00 w nocy. Na domiar…
jedzbawsie.pl

Jak pisałem w tym wpisie, z różnych względów rypnął mi się tegoroczny wyjazd do Indii. Jest trochę żal, bo do wyprawy do tego kraju przygotowywałem się przez bez mała połowę swojej podróżniczej „kariery”, ale co się odwlecze, to nie uciecze, a Indie…
jedzbawsie.pl

Ej, mam tu coś ciekawego. W Konewce jest jakiś schron z czasów II Wojny Światowej, powiedział Tomek. Wracaliśmy z Kalisza, mieliśmy jeszcze sporo czasu do zmroku, a coś, co zostało zbudowane w miejscowości o tak kretyńskiej nazwie, nadawało się w sam raz…
jedzbawsie.pl

Co prawda ostatnia “rzecz” z Cypru jeszcze przed nami, ale już dziś wrzucam na bloga kolejną stronę zbiorczą, dotyczącą właśnie tego kraju. Klasycznie znajdziecie na niej podstawowe informacje praktyczne o kraju, jak również pełen spis notek na blogu…

Francuski cud w Gołuchowie

Jeśli kiedykolwiek będziecie w Poznaniu, czy może bardziej w pobliskim Kaliszu, to jest przynajmniej jedno miejsce, które NAPRAWDĘ wypada zobaczyć. Niecałe 15 kilometrów na północny-zachód od centrum tego drugiego miasta stoi sobie przesympatyczny zamek w…
jedzbawsie.pl

Dobra – przyznam to od razu: kiedy tylko w mojej głowie pojawił się pomysł wyjazdu do Kalisza, momentalnie wiedziałem, że wpis na jego temat zatytułuję sucharem, który widzicie na górze. Druga rzecz: to właściwie nie był do końca mój pomysł, tylko mojego…
jedzbawsie.pl

Alba Iulia – największa gwiazda Transylwanii?

W tytule ostatniego wpisu, dotyczącego mojego wypadu do Rumunii w maju 2018 roku, czai się drobna przewrotność. Jest bowiem tak, że na postawione na samym początku pytanie można odpowiedzieć zarówno twierdząco, jak i przecząco, a obie te odpowiedzi będą…

Subiektywne TOP 5: Roller coastery Enegylandii

Zlokalizowana w Zatorze Energylandia od dłuższego czasu była na moim radarze. Co by nie mówić, od czasu otwarcia w 2014 roku, jest to największy w Polsce park rozrywki. Co za tym idzie, powinien był zostać odwiedzony przeze mnie znacznie wcześniej. Na…

Zamek Corvinów, czyli cud w Hunedoarze

Gdyby nie tutejszy zamek, do rumuńskiej Hunedoary prawdopodobnie nikt by nie przyjeżdżał. No, może nie jest to tak do końca prawda, bo fani harcore’owego urbexu mogliby tu doświadczyć wręcz ekstatycznych spazmów, ale załóżmy, że wy jesteście normalni.…