Profile

Cover photo
Verified local business
Hyundai of Wesley Chapel
Hyundai Dealer
Today 9:00 am – 8:30 pm
40 followers|706,813 views
AboutPostsPhotosYouTube
Contact Information
Map of the business location
27000 Wesley Chapel Blvd Wesley Chapel, FL 33544
27000 Wesley Chapel BoulevardUSFloridaWesley Chapel33544
Hyundai Dealer, Used Car Dealer
Hyundai Dealer
Used Car Dealer
Auto Parts Store
Mazda Dealer
Auto Repair Shop
Today 9:00 am – 8:30 pm
Monday 9:00 am – 8:30 pmTuesday 9:00 am – 8:30 pmWednesday 9:00 am – 8:30 pmThursday 9:00 am – 8:30 pmFriday 9:00 am – 8:30 pmSaturday 9:00 am – 8:00 pmSunday 11:00 am – 7:00 pm
Hyundai of Wesley Chapel is conveniently located to serve the entire Tampa Bay area.  Located next to our sister store, Mazda of Wesley Chapel, we carry a full line of new Hyundai vehicles and a large selection of used and certified pre-owned cars, SUVs and wagons. We have enough vehicles to fill a 12-acre lot, giving you a fantastic selection to choose from! Feel free to contact us to schedule a test drive, or view our hours and map to get directions and visit our new and used auto dealership in Wesley Chapel! Tampa and Brandon Hyundai customers continue to make the drive to Hyundai of Wesley Chapel because of our commitment to excellence. Come see why we are the #1 Big Business Award Winner and we'll help you find the car of your dreams!
Google+ URL

Street View

Panorama
Your Activity
Write a review
Review Summary
4.1
93 reviews
5 star
70 reviews
4 star
2 reviews
3 star
2 reviews
2 star
1 review
1 star
18 reviews
"My new car buying experience at Wesley Chapel Hyundai was awesome!"
"I love my new Elantra Gt and couldn't be happier."
"John Fenton was a fine and friendly advocate, more so the just a salesman."
Photos
Scrapbook photo 2
Scrapbook photo 3
Scrapbook photo 4
Scrapbook photo 5
Scrapbook photo 6
Upload public photo
People
In their circles
48 people
Have them in circles
40 people
Marcio Cruz Brazilian Jiu-Jitsu's profile photo
Rich “Rixar13” McGinnis's profile photo
Steve Danglade's profile photo
Laila Ennis's profile photo
Mary Keesling's profile photo
myULTRAFi's profile photo
amanda pace's profile photo
Nick Faulkner's profile photo
camella brown's profile photo
All reviews
Angie Yoon
2 weeks ago
I purchased a brand new Elantra SE 2016 with the amazing $2500 cash back. Patrick Sacca is a very friendly and competent dealer with a great respectful attitude toward customers. He made me comfortable and easy at every step of car purchase which is not my specialty by explaining in lay people language (even easier than buying a BB cream from Saphora store) In general, I am 100% satisfied, and definitely go back to him if more delivery is necessary.
Response from the owner - 2 weeks ago
Thanks Angie =) We are so pleased that you had a pleasant experience with Patrick. We are certainly lucky to have him on our team. We hope you enjoy your beautiful Elantra for a long time and we will see you in a few months for your first free service. If you need anything in the meantime just give Patrick a ring.
Laila Ennis
a month ago
I loved my experience at this dealership. John Demarco was amazing. He was very honest and straight forward. Buying a new car can be so stressful and usually the sales person makes me more stressed but he actually made me more relaxed. I now have the car of my dreams and couldn't be happier. I highly recommend him. They stayed two hours after closing to help me leave with my dream car that night. I never even felt rushed out even though I felt bad for that. Ha. Overall just a great experience and great people working there. I love my new car, it is a dream come true and I am so happy with my decision.
• • •
Response from the owner - a month ago
Thank you Laila for your business and sharing your experience with us. We love when we can make a car buying experience "different" than the norm and John definitely is great at that. He truly cares about his customers and you can tell. Enjoy your new Hyundai and come by and say hi anytime.
Cheryl Masciarelli's profile photo
Cheryl Masciarelli
a month ago
DO NOT PURCHASE FROM THIS DEALERSHIP! They took advantage of my disabled mother who had just been in a severe car wreck and over charged her by $5,000 on her car that she paid CASH for. She wanted to trade her car in last week and was told her car depreciated in value by over $9,000 and she has only driven it 5,000 miles. Really? How can an owner allow this to happen? I have contacted the Better Business Bureau. Because of the circumstances of my mother's disability, age, and the fact that she had just been in a horrendous accident, I am outraged this happened to her. My family has bought NINE vehicles from this dealership. I owned a Tuscon (brand new), serviced 11 times in four months because the air was broke. That was within six months of owning this new SUV. The service department wouldn't acknowledge it. I had three kids in a vehicle where I had to put in fans that plugged into adapters. I had no other option but to trade it in and after the paperwork was signed, someone from the service department finally acknowledged that he was happy that I finally had a car with working AC. WOW! I didn't know my mother was going to buy from this particular dealership. I would have encouraged her to go elsewhere - to a dealership that would not have taken advantage of her. SUCH A SHAME! This is beyond disheartening to know a company can legally get away with age and handicap discrimination... please take your business and money elsewhere! Would you want this to happen to your family member? I shared my story with others; my mother is not the only person discriminated against in such a manner.
• • •
Response from the owner - 4 weeks ago
Cheryl - we really want to help you and your mother out since it would never be our intention to put any customer into the situation that you have described. We tried pulling up your records by your last name since you stated you purchased 9 vehicles from us and have used our service department. We can't find any record so possibly it is under another name and we really want to help you and your mother out. Can you please call our General Manager John Gauvey on his direct line so we can find a resolution? His number is (727) 741-5635. Thank you!
Deborah Spaulding's profile photo
Deborah Spaulding
2 months ago
This was the best car buying experience I have ever had. From the website, to the phone, everyone was very friendly. Alister LoBlack was an awesome help. Answered all my questions, was polite, knowledgeable and friendly. Will highly recommend them to all my friends and family.
Response from the owner - 2 months ago
Thanks Deborah for your kind words and your business. Alister says "hello" and we hope to see you again. Enjoy your Tucson =)
Rebecca Stoll's profile photo
Rebecca Stoll
2 months ago
This is truly a wonderful place to buy a car! My whole family had a wonderful experience. The staff was accommodating, understanding, and personable! I worked closely with Sonia - ask for her when you go! She is so friendly and helpful. She made me feel comfortable even though I was buying a car for the first time. Sonia also remembered speaking to me on the phone and really cared about what I was looking for in a car. I'm very happy and excited to make new memories in my great new car!!!
• • •
Response from the owner - 2 months ago
Buying a new car is so exciting, but can also be a little scary. We are so glad that Sonia was able to help you make it a pleasurable experience. Thank you Rebecca for choosing Hyundai of Wesley Chapel and we hope to see you soon =) Have a blast in your Elantra!
dutx robin's profile photo
dutx robin
2 weeks ago
If I could give you zero stars or below that would fit. Received a letter regarding turning in my Hyundai Santa Fe as "We have depleted our used car inventory" I called and spoke to Josh. He said absolutely. I pulled your sale and we can certainly get you into a new car. Please come in today. I explained I was on my way to another dealership with another auto that I needed to turn in as the lease was soon to be up. "Don't bring it there I can help you here with that auto." I said I already had an appt. but I would do nothing till I saw him. I will text you when I am on the way. I said Please do not waste my time as I know there is still a few years on this lease if you can't do anything that's fine because I am not going to die if I don't turn in the car. No I assure you it will work. After going to the first dealership I texted Josh a map of where I was and said I am on the way. I received a response "Sounds good" I arrived at the dealership Josh said " I am too busy too work with you today but let me find someone else." A gentleman who was very knowledgeable and helpful proceeded to help As josh pulled paperwork out of his pocket on several different buyers He said I have papers all over and I am very busy. My response was "Don't let it go to your head" He ignored me and continued on. After no less than 4 hours there was no way this was going to work for either car. So did you close your eyes when you pulled the previous sale or are you just blind? Perhaps you think I am just that dumb that I would not realize a jump in payment from $500 to $900. I have had in the past repeated problems with the service dept. that had been resolved so I was willing to try again. I did not have to come there. I said please don't waste my time several times. This was a ploy to have me come through the door. It did not work. You had a salesman waste his time when he could have been making money. So you messed up my day, my husband's day and another salesman potentially lost money because you are way too impressed with yourself. Josh you have a lot to learn about dealing with people. You have again replaced the sour taste I have had for this dealership. You will never get any business from me in the future. I have given your dealership more chances than I should have and will no longer give the opportunity to your dealership in the future to service my needs. My time is valuable and I do not appreciate my time being wasted by you. I was in no hurry or need to repurchase any vehicle. There was no need for me to come in. Thank you so much for wasting my time. You are a horrible salesperson and if you continue this path I promise you will be looking for a new line of work. You have reinforced the shadiness that your line of work portrays. You my friend are not to be trusted. .
• • •
Response from the owner - 2 weeks ago
We really appreciate your feedback and this will be used as a training opportunity for the staff to collect more information prior to the visit since it is certainly not in our interest to waste any customer's time. We want to express our deepest apologies and wish things would have played out differently. We take full responsibility as the management team and will speak with the staff accordingly. In the future you are welcome to call our General Manager John Gauvey directly and he will make sure you are handled fully and that we then exceed your expectations.
Christina Leon's profile photo
Christina Leon
a month ago
Sonia responded to a web inquiry I made. She was polite and not too pushy. We made an appointment in person with her a few days later. She was warm and friendly without too much pressure. She helped us get into a new vehicle the same day and we are pleased. We will likely be back for our next vehicle.
Response from the owner - 2 weeks ago
Thanks Christina! We really appreciate your kind words and letting Sonia assist you to get a new Hyundai. We hope you will enjoy it for years to come.
Denise Dust's profile photo
Denise Dust
5 months ago
Awful. My salesperson Celeste was pretty great and very friendly. My finance experience much less so. I was pushed into a warranty contract that I did not want at the time of sale. After I reviewed my paperwork at home, I decided I really did not want to pay that much for what I was getting. I went back to the dealership within two weeks and cancelled with the finance guy. He was all huffy about it and tried to push me out of the office without a copy of my cancellation. I asked for a copy and thank goodness I did. Called the financing company and there's NO CREDIT for my cancellation. They forward me to the warranty provider and they don't have any record of the cancellation either! For nearly a half year I've been paying on something that I cancelled! Absolutely ridiculous.
• • •
Response from the owner - 5 months ago
Thank you Denise for taking the time to bring this situation to our attention. We hope that after we spoke on the phone about the resolution that you are completely satisfied. We do apologize for the misunderstanding and hope that we have taken the correct action to gain your trust back. If you need to get an update on the status of your refund please contact our finance director Scott Russ at (813) 751-0999

Stream

 
Wouldn't it be nice if Blue Link technology could guide all of your life's tasks? #Hyundai #BlueLink #OnCourse
In today's lesson David Feherty gives a few tips on course navigation. It's easy to get lost on the course, so Feherty let's voice guided, Blue Link Technology help him navigate his ball to the 13th hole. When his ball is headed off course, the navigation automatically recalculates and changes the direction of his ball. Yeah, Feherty's still got it.
1
Add a comment...
3
2
Business Records Mangement, Inc.'s profile photoKelly Mothershead's profile photo
 
Love this segment
Add a comment...
 
Hybrids and SUVs on your shopping list? We've got some great deals to go with them. Check out owner Scott Fink's interview with My Fox Tampa Bay and then come check out our great deals and great vehicles on the lot! 
It's time to ring in the New Year. On car lots, that is.
1
Add a comment...
 
Hyundai Hope On Wheels and our very own Scott Fink presented St. Joseph’s Children’s Hospital Foundation and Pediatric Oncologist Erin Cockrell, M.D. with a $75,000 Hyundai Young Investigators Clinical Award today. The grant will help fund the second phase of St. Joseph’s Children’s Hospital’s Pediatric Psychosocial Oncology Patient Navigator Program, which expands the access that young patients with cancer and their families have to social work services and connects them to financial, psychosocial and educational resources. During the event, pediatric oncology patients added their colorful handprints to a white Hyundai Santa Fe, the official vehicle of Hope On Wheels, to commemorate their brave battles with cancer.

Tune in to channels 10, 13, 28 and Bay News 9 during tonight's newscast to learn more. In addition, the Tampa Tribune will feature the event in tomorrow's edition of the newspaper.
1
Add a comment...
 
Want to see something cool? Check out this test of our driver assist features. Really, it's pretty exciting.
2
Add a comment...
In their circles
48 people
Have them in circles
40 people
Marcio Cruz Brazilian Jiu-Jitsu's profile photo
Rich “Rixar13” McGinnis's profile photo
Steve Danglade's profile photo
Laila Ennis's profile photo
Mary Keesling's profile photo
myULTRAFi's profile photo
amanda pace's profile photo
Nick Faulkner's profile photo
camella brown's profile photo
 
We’re sharing an additional $1,000 off a new vehicle purchase with our followers. Make sure to share with your circles for anyone who is looking for a new vehicle and a great deal!
1
Add a comment...
 
Food * Beverages * Music * Prizes
1
1
Business Records Mangement, Inc.'s profile photoJill Godfrey's profile photoRich “Rixar13” McGinnis's profile photo
4 comments
 
All apologizes, wife dragged me to Key West... It was tough...¿
Add a comment...
 
To help fight against pediatric cancer, join our Service Drive and Hyundai Hope On Wheels in supporting National Childhood Cancer Awareness month this September.
 
Visit www.HyundaiHopeOnWheels.org for more information on how Hope On Wheels is benefiting cancer research!
1
Add a comment...
 

Do you know the top 3 easiest steps to extend the life of your car?

1) Check your fluids – Your car’s coolant system isn't just there to keep your engine cool in the hot months, it also helps prevent against engine corrosion. Make sure you are using the correct type of coolant for seasonal weather conditions and also make sure you are using the correct coolant to water ratio for your vehicle.

2) Change the oil regularly – Changing your oil and oil filters every 3,000 to 5,000 miles can improve gas mileage and protects your engine from damage.

3) Change your cars air filter - A clean air filter is a necessity for the proper operation of a car. Changing your air filter in your car every 12,000 miles improves gas mileage, vehicle acceleration, lowers car emissions and results in improved engine performance.

Hyundai of Wesley Chapel’s service center can assist you with all of these steps, and more. Check out our current auto service specials and schedule your next vehicle maintenance with us!

http://www.hyundaiofwesleychapel.com/Specials/auto-service
2
Mike Collins's profile photoKathy Crosby's profile photoHyundai of Wesley Chapel's profile photo
7 comments
 
+Kathy Crosby Thanks for your business and feedback on your experience.  It means the world to us.  Enjoy your "twins!" 
Add a comment...