Profile

Cover photo
Hanafi Abdullah
Works at Portal Ilmu
Attended University Of Life
Lives in Island Borneo
343 followers|1,452,576 views
AboutPostsPhotosVideos+1's

Stream

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
jemput baca..terbaik punya!
 ·  Translate
Tips Untuk Elak Emosi Negatif…Sejak aktif bersosial dalam media sosial HB mendapati pengguna suka meluahkan perasaan negatif,marah,benci dan yang sewaktu dengannya.Bukan setakat media sosial dalam dunia sebenar juga ada manus...
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

commented on a post on Blogger.
Shared publicly  - 
 
kena eksema memang meyulitkan pergerakan
 ·  Translate
Ada sesetengah mak ayah kat luar sana, sikit pun tak hiraukan soal ni.. Tapi kakak sangat hiraukan dan sangat kasihkan anak kecil yang tak tau pape mengenai EKZEMA.. Ada tu bila kakak tanya pasal pipi si anak syurga yang keme...
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
terbaik ..
 ·  Translate
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
Bongkar Kuasa Duplikasi Yang Tersembunyi…Duplikasi umpama mesin fotostat.Apa yang mereka terdahulu buat kita ikut dan teladani maka kita boleh berjaya seperti mereka.Sebab jalan yang mereka itu lalui sudah terbukti berkesan.Walaupun tak semua menjadi.Sekurang-kurangnya ada jalan yang mereka lalui itu ada terbukti menghasilkan kejayaan untuk dibuat duplikasi
 ·  Translate
2
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
update blog..
 ·  Translate
Cara Tambah Pendapatan Guna Handphone...Sedar atau tidak handphone merupakan gajet yang menjadi keperluan untuk menjana pendapatan tambahan.Hampir semua rakyat memiliki gajet ini.Ada yang guna handpone pintar dan tak kurang juga handphone cap ayam.
2
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
tawaran menjelang hari raya..cepat-cepat sebelum terlambat.
 ·  Translate
Tawaran Berganda Menjelang Hari Raya…HB nak buat promosi.Bukan calang-calang promosi.Satu promosi gempak menjelang Hari Raya.Promosi ini hanya sah kepada mereka belum mendaftar Bestmobile.Itu sudah pasti la. HB akui masih ada...
1
Add a comment...
Have him in circles
343 people
Vander Good's profile photo
Cik Matahariku's profile photo
Haryani Mohd's profile photo
Izi Kit's profile photo
Nur syatika Tajul's profile photo
farizan zakariah's profile photo
Clark El salleh's profile photo
Fadzi Razak's profile photo
Sylarius Yusof's profile photo

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
ho..ho..terbaik ini
 ·  Translate
Kelebihan Blogger Berbanding Orang Kebanyakan…Pada zaman muktahir ini menjadi blogger sudah mejadi pilihan ramai.Sebabnya capaian internet lebih mudah. Ramai sudah mengguna telefon pintar.Mereka yang boleh mengakses internet ...
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
Jom Baca..
 ·  Translate
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
Ini bukan sekadar bekas.Ia adalah bekas serbaguna yang boleh muat apa sahaja.Namun baru-baru ini ada khabar menyatakan ada berlaku catuan air.

Catuan air ini akan  menyebabkan gangguan bekalan air bersih selang hari.Jadi sebagai cara untuk menghadapi catuan air maka perlukan bekas seperti dalam gambar di atas.
 ·  Translate
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
terbaik dari ladang minda..
 ·  Translate
Budaya Layan Gajet Sambil Beraya…Sebetulnya HB tak berkenan la dengan budaya terbaharu ini.Namun terpaksa akur juga bahawa trend masa kini sudah mengubah kehidupan manusia hampir secara total.Jika dulu sekadar buat panggilan ...
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
jom-jom balik kampung
 ·  Translate
5 Tips Balik Kampung Sempena Hari Raya…Budaya balik kampung  adalah kemestian kepada sebahagian besar rakyat di negara ini.Tak kira jauh atau dekat menjelang Hari Raya bagaikan pesta untuk balik kampung.Kenderaan banyak di ja...
1
Add a comment...

Hanafi Abdullah

Shared publicly  - 
 
Persiapan Terakhir Buat Kuih Raya…Bulan Ramadan hampir ke penghujung.Tentu ramai yang bergembira terutama kanak-kanak dan golongan manusia yang terpesona dengan permainan dunia.Ayat agak skema sikit.Tapi tak bermakna anda perlu sakit hati pulak dengan admin kerana ia memang kenyataan yang kita semua hadapi sejak akhir akhir ini.
 ·  Translate
1
Add a comment...
People
Have him in circles
343 people
Vander Good's profile photo
Cik Matahariku's profile photo
Haryani Mohd's profile photo
Izi Kit's profile photo
Nur syatika Tajul's profile photo
farizan zakariah's profile photo
Clark El salleh's profile photo
Fadzi Razak's profile photo
Sylarius Yusof's profile photo
Work
Occupation
Penulis Blog Profesional
Skills
Internet marketing,writing blog entry and public speaking presentation.
Employment
  • Portal Ilmu
    Previous IM now Blogger PT, 2009 - present
    Generated money until become milionnaire with writting skills and SEO specialist
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Island Borneo
Story
Tagline
Kita Kongsi Kebaikan Dan Kita Sebar Pengetahuan
Introduction
Blogger yang suka blogging dan blogwalking.Minat menulis dan berkongsikan maklumat demi manfaat manusia sejagat..


p/s : Jom baca  Portal Ilmu 
Bragging rights
High Potential To Be Millionaire Man
Education
  • University Of Life
    Science Social, 1988 - 1996
Basic Information
Gender
Male
Looking for
Friends, Networking
Relationship
Married
Other names
mrhanafi
Hanafi Abdullah's +1's are the things they like, agree with, or want to recommend.
Rahsia Dapat RM1700 Dalam 30 Hari
www.heroborneo.com

Rahsia Dapat RM1700 Dalam 30 Hari…Sebenarnya bukan rahsia dah.Ramai yang tahu dan menunggu masa untuk menjadi realiti ketika HB menulis entr

Pou
market.android.com

¿Tienes lo que se necesita para cuidar de tu mascota alienigena?! Alimentalo, limpialo, juega con él y observalo crecer mientras sube de niv

My Boo - Your Virtual Pet Game
market.android.com

Meet Boo, your new virtual pet! Boo is waiting for you to pet, dress, feed, teach, clean and take care of him! Look after your adorable litt

DIY : Pemanggang BBQ Mudah
cetusanmind.blogspot.com

Assalamualaikum ... Dengan lafaz Bismillah . Ada masanya kita rasa nak memanggang tapi tak ada peralatannya bukan . Sebenarnya kita boleh bu

7 Panduan Selesaikan Pertengkaran Suami Isteri
www.heroborneo.com

Panduan Selesaikan Pertengkaran Suami Isteri…Hidup sebagai suami dan isteri umpama bahtera belayar dilautan.Ada ketika tenang tanpa gelora.S

Contest SEO Bonus Akhir Tahun Terbaik
www.heroborneo.com

Contest SEO Bonus Akhir Tahun Terbaik…Sekarang blogger kembali sibuk.Mereka sibuk untuk menulis artikel tentang Vitamin Shaklee Bagus Untuk

Suasana Jamarat pada Haji Akbar 2014
denaihati.com

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, kemuncak haji adalah Wukuf di Padang Arafah pada 9 Zulhijjah. Dengan izin ALLAH Hari Wukuf musim haji 2014

Panduan Gerenti Dapat Kerja Kerajaan
www.e-buku.info

On: 9/02/2014 By: Hanafi Abdullah 0 ulasan Panduan Gerenti Dapat Kerja Kerajaan.Pada hari ini amat mencabar untuk dapat kerja kerajaan.Persa

Jom Membongkar Rahsia Hukum Tarikan
www.e-buku.info

On: 8/22/2014 By: Hanafi Abdullah 0 ulasan Jom Membongkar Rahsia Hukum Tarikan..Tak ramai sedar kita memiliki potensi luarbiasa.Potensi ini

Info Terbaik Untuk Pemilik Kereta
www.e-buku.info

By: Hanafi Abdullah on 3/16/2014 Print It Kereta merupakan alat pengangkutan yang menjadi keperluan utama sekarang ini terutamanya kepada me

MH17: Komando Kongsi Kesedihan dan Pengalaman Melihat Cebisan Pesawat | ...
ooomedianetwork.blogspot.com

“Selalu kita tengok lambang Malaysia Airlines (MAS) tu megah, tapi bila tengok dia bertaburan, berkecai, memang menyedihkan,” kata Koperal S

Ebook Jom Belajar Memandu Terbaik
www.e-buku.info

By: Hanafi Abdullah on 8/12/2014 Print It Ebook Jom Belajar Memandu Terbaik..Satu lagi peluang terbaik untuk mereka yang belum ada lesen mem

5 Senjata Sulit Kuasa Hipnosis
panduanhipnosis.blogspot.com

5 Senjata Sulit Kuasa Hipnosis …Dalam diri setiap manusia ada potensi yang hebat.Ia berbeza-beza mengikut kehendak dan kemahuan masing-masin

Ada Apa Dengan Ilmu Hipnosis
panduanhipnosis.blogspot.com

Ada Apa Dengan Ilmu Hipnosis.Mungkin ada kalian yang belum kenal.Baru nak tahu ataupun masih keliru dengan ilmu hipnosis.Kalian amat bertuah

Blog Panduan Hipnosis Kini Dilancarkan
panduanhipnosis.blogspot.com

Blog Panduan Hipnosis Kini Dilancarkan.Saya bersyukur kepada Illahi kerana dipermudahkan urusan untuk membina blog ini.Ini bermakna ada pelu

Nicol David pertahankan emas skuash | Kata Kunci Panas
katakuncipanas.blogspot.com

Nicol Ann David menepati ramalan apabila tidak berdepan masalah untuk memenangi pingat emas acara perseorangan wanita pada Sukan Komanwel 20

Malaysiakini Jadi Portal Terlajak Cari
www.heroborneo.com

Malaysiakini Jadi Portal Terajak Cari.Jika dilihat trending carian Google didapati portal ini menerima 50,000.Memang luar biasa penangan SEO

Giveaway Tunai RM500 by SyuhadaBaharudin.com | Carian Utama
mesraseo.blogspot.com

Giveaway Tunai RM500 by SyuhadaBaharudin.com - Carian Utama

Hero Borneo VS Mesra SEO
mesraseo.blogspot.com

Ikutkan hati dah tak nak tulis dalam blog ini.Biasalah kalau rasa macam tak cukup masa.Tapi bila terkenang kepada ramai blogger yang memang

Cara Atasi Rasa Sedih
www.heroborneo.com

Ada banyak cara atasi rasa sedih.Saya faham.Saya juga tahu bahawa sedih itu adalah mainan perasaan.Rasa sedih boleh menimpa sesiapa sahaja t