Profile

Cover photo
Verified local business
FIG Stores
Furniture Store
Today 9AM–6PM
17 followers|179,576 views
AboutPostsPhotosVideos

Stream

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Labor Day Sale:  Save 5% off all reclining furniture by Palliser!

https://figstores.com/brands/pallise
2
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Happy Friday!
1
Rick Montrose's profile photo
 
Fig Stores has been a pleasure to work with and the level of customer service has been excellent. I received my order as discussed and expected, in perfect time to surprise my wife for her birthday. The quality of the products are excellent and the savings we realized using Fig Stores was amazing! The website is user friendly and the immediate email response for the order acknowledgement was stellar. I highly recommend Fig Stores for both service and pricing; you won't be disappointed!
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Get this look with C.R. Plastic!  Summer is still here and you still have time to transform your outdoor space into your oasis!

Shop C.R. Plastic!  

https://figstores.com/brands/c-r-plastic/
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Back-to-school will be here before you know it! Update your little star's room!

https://figstores.com/chelsea-home-twin-over-twin-bunk-bed-with-trundle-and-storage-dark-3656010/
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Find a chaise for comfort, style and additional seating.

Shop our wide selection of chaises today!

https://figstores.com/living-room/chaise-lounges/
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Save 10% off all Universal Furniture product.  Use promo code: SMART
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Customize your comfort w/ our Southern Motion Townsend!

https://figstores.com/southern-motion-townsend-hi-leg-2-way-recliner-1636/
1636,Southern Motion Who's Next you might ask yourself in astonishment of the Hi-Leg introductions? Well...the Townsend is the newest evolution for "My Generation." A fresh twist on a somewhat classic style, the cut-back track arm separates this track arm from the Hi-leg crowd. Steer your dealers to take a seat on this new "Towsend" Hi-leg, and undoubtedly the new transitional bustleback will ensure comfort like they've never ...
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
The power of the spoon!  This was so awesome we had to share-Chk out these creative 'spoon-tastic' home decor ideas!  http://www.craftionary.net/best-creative-plastic-spoon-projects/
Best creative plastic spoon projects comprises of ideas to make crafts with spoons. Repurpose, recycle and reuse plastic spoons in kids, home and garden.
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Add a bit of green to your home!
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Get Lucky!  w/ 7% off!
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Enjoy your Outdoors Oasis w/ Hospitality Rattan!
1
Add a comment...

FIG Stores

Shared publicly  - 
 
Love our 4th of July SALE!!!!
1
Add a comment...
Contact Information
Map of the business location
2220 Paramont Ave #102 Chesapeake, VA 23320
2220 Paramont Avenue #102USVirginiaChesapeake23320
(800) 380-9344figstores.com
Furniture StoreToday 9AM–6PM
Monday 9AM–6PMTuesday 9AM–6PMWednesday 9AM–6PMThursday 9AM–6PMFriday 9AM–6PMSaturday ClosedSunday Closed
Google+ URL

Street View

Panorama
Write a review
Review Summary
3.9
42 reviews
5 star
26 reviews
4 star
3 reviews
3 star
4 reviews
2 star
2 reviews
1 star
7 reviews
"Ordered the American Furniture AF310 Sharpei Chocolate Reclining Sofa."
"Customer service, great prices and excellent delivery."
"Great selection they had the desk I had been looking for and it shipped quickly"
Photos
Scrapbook photo 2
Upload public photo
Your Activity
All reviews
teebags1's profile photo
teebags1
3 weeks ago
Any savings you'll find will easily be lost in the frustration with their shipping practices. Ordered an entertainment center on July 2nd, and since, have been told there was a delay at the manufacturer twice, that it was guaranteed to go out the week of the 26th , that didn't happen. Then another delay to which I was told it would be guaranteed be on a truck last Thursday the 18th to which I find that it never picked up, they use a company that only picks up on Thursdays and that even the shipping co had no idea why it didn't pick up. Today I call and now the story is again it's guaranteed to go out Thursday for maybe a Friday delivery or latest Monday after they ship it to a local dealer to then schedule delivery. So 2 months before you get your item. NOT WORTH IT! UPDATE 8/26--- SURPRISE....never got a call back with shipping info and the shipping manager is on vacation and he's the one that handles it. Some guarantee right?. Apparently no one else there is capable of it. The furniture company apparently never got a carrier to deliver it. Now at over 8 weeks another person guarantees me that they will ship themselves and I will receive a call Monday...... Logic states why not do this in the first place to enhance customer satisfaction and better business practices? UPDATE 8/29 - No call...... again, from no manager , no rep, and no co-owner. RIDICULOUS!
• • •
Ace Covey's profile photo
Ace Covey
2 weeks ago
Ordered the American Furniture AF310 Sharpei Chocolate Reclining Sofa. Had to call and email numerous times to get updates on when it would be delivered. They will take payment the day of purchase and then it takes almost 2 months to get the product. Customer service said they'd return my calls and more often than not left me without an answer. They really could do a better job in that area. Shop local if you can unless you are in no rush to get your item. The one thing I will say positive is that their prices are good and once it was finally delivered, the product came as advertised.
• • •
Response from the owner - 2 weeks ago
Customer purchased on 6/29/2016. Product was not able to be shipped out until end of July due to production delay at factory. The second the product did become available it was shipped right out via our carrier Wiseway Transportation. Product has to be shipped via Specialized Furniture Carrier due to packaging being very minimal (plastic shipping bag and cardboard tray). Product delivered to local terminal on 8/16/2016. Product delivered out to customer on 8/19/2016. We even upgraded the customer to White Glove Delivery as a courtesy for his patience. We still delivered the product within the quote time based on the Estimates on the receipt he received. Sorry for your experience. We did forget to return 1 phone call to customer on 7/20/2016 due to waiting for update from manufacturer. We did answer answer every call and returned calls to customer placed to our company if we needed to contact the manufacturer or shipping company and also emailed customer with updates as well. We are glad that the product came as advertised and the price was good. Thank you for your business and have a great day.
Shelly Stuart's profile photo
Shelly Stuart
5 months ago
We were honestly a little nervous about buying our couch from Figstores, having never heard of them before. But they beat the price of our local Best Home dealer by nearly $1000 on the sectional we wanted, and knowing it was going to be custom-made by the manufacturer regardless of who we went through, we decided to take a chance. The couch shipped nearly a month after their estimate. They do tell you that it's an estimate, but you should be aware that it can be way off. Be patient if you decide to order. This likely wasn't Figstores' fault in our case, as it was a custom build by the manufacturer. Figstores could have done a better job with updating me, however. I finally reached out to them a week after the estimated ship date because the date hadn't changed and I hadn't heard anything about where things were at. Their revised date was also off but closer. They did reach out to me a few days before the couch shipped to verify contact info and let me know the confirmed ship date from the manufacturer. I was also rather nervous on the delivery because I'd read some so-so reviews on that. We paid for the white glove service. They work with a company called Last Mile Home who contracts out local delivery services. In our case, the company who actually delivered to us (in the Boston area) was a BBB member and the delivery guys were excellent. Our couch is perfect and we couldn't be happier.
• • •
Kristi Shipp's profile photo
Kristi Shipp
5 months ago
Amazing customer service from the first quote to the day of delivery. Helpful, friendly employees plus unheard of pricing makes purchasing from FIG Stores a no-brainer when furniture shopping.
Tia Starr's profile photo
Tia Starr
2 months ago
I purchase a bedroom set for $2,600 and it was a total rip off. I waited serval months for them to rectify the problem since they claim to be a Christian base store and was working on the it... but that was a big mistake, stupid me. I called today and the manger Mark Newton told me (without telling me) that they are not going to do anything about it because I singed a work order (again stupid me trusting people) But I have learned that when you record conversations and keep emails things will be in your favor. God will prevail the evil actions of this situation and FigStores will pay for its wrong doing. I would have given the no stars but unfortunately you cannot rate 0
• • •
Response from the owner - a month ago
We did assist you with the resolution of the repair needed on your dresser. The technician repaired the dresser to brand new condition as the only thing wrong were the drawer glides on one drawer. He inspected every drawer on the dresser and showed you in person that every drawer was up to standards besides 1 drawer. He exchanged the drawer glides on that drawer with brand new glides. That resolved the issue and you signed off on the technicians report when he clearly wrote on it that item is up to manufacturer specs. He also provided us with pictures in his report showing that the item was up to standards. Then you contacted us 13 days after the repair to state that a different drawer broke. This was customer caused damage and yet we still are having the manufacturer send you replacement drawer glides as we never stop helping our customers. We have done all we can to resolve your issues and your comments above are not representing our company in a truthful manner. We are sorry that you feel that way. Have a great day.
Thomas Trombino's profile photo
Thomas Trombino
6 months ago
We bought a love seat from Fig online...it just came today ..It was well packed. Delivery date was a bit longer then we were first told. It was a week late but so far it was worth the wait. We saved over $250 for the same love seat we looked at in our local furniture. I give them 3 out of 5 stars.
Debra Timms's profile photo
Debra Timms
7 months ago
We ordered a bar from Fig stores. Price was fantastic. We had some issues with the bar and Fig Stores made sure that everything got fixed properly. It took 6 months, but the great people at Fig Stores never gave up on getting it fixed. We love our bar and the people at Fig Stores are the best!!!!
Chris Martin's profile photo
Chris Martin
a week ago
Great customer service. Product came as described and was a very well built dresser.