Profile cover photo
Profile photo
داتا تكنولوجي
13 followers -
شركة داتا تكنولوجى : متخصصة فى مجال التسويق الالكترونى وتصميم المواقع و برامج الموبيل
شركة داتا تكنولوجى : متخصصة فى مجال التسويق الالكترونى وتصميم المواقع و برامج الموبيل

13 followers
About
Posts

Post has shared content
طبيعى ان أى حد عايز يزور أى مكان إنه يشوفه موجود فين على الخريطة ..
واللى بيخلى أى مكان انه يتحط على الخريطة هو إنه له تاريخ كبير وإنه له هوية واضحة وفريق متميز بيروج له فى كل دول العالم ..
فبيبدأ يبقى معروف والناس تزوره ويتحط على الخريطة 👉 ..
لو بصيت على مكانك بين الدكاترة أصحابك هل الناس كلها بتشاور عليك وعيادتك بتكون من أول اختياراتهم لو حد فيهم شعر بمرض ؟ 🤔
ده مش هيحصل إلا لو كان ليك فريق تسويق متكامل يحط شغلك وخدماتك على خريطة العيادات المشهورة فى البلد 💪 ..
فى Data Technology هنكون فريق التسويق اللى بيمثلك ويمثل شغلك على النت
خدماتنا ❞استضافة مواقع - برمجة مواقع وتصميمها - تسويق الكتروني - اعلانات مموله - سيو - حملات بريدية - جوجل أدورد❝ وكل ده بأسعار خاصة جداً ☺
شوف تصميماتنا اللى قبل كدة واتعرف على الناس اللى حطيناهم على الخريطة 😉
owfl-eg.com/ www.aras-paperplast.com/
potterycafe.net/
medicalvisiononline.com/ shishaetm.net
khaliji-tex.com/
hanygroup.com/
qnrfnewsletter.org/
azmygroup.com/ alfayoumy-trade.com/ qme-eg.com/
www.rmc3s.com
www.ndcdrill.com
elshorbagy.net/en/index.php
www.nadim.org
fioritoegypt.com/
www.touricoegypt.com/
cosmoauramedical.com/en/index.php
لو حابب تعملها كلمنا Inbox وادينا رقمك أو اتصل بينا على :
📞 01140793330 - 0223493314
#Data_Technology .. ليك مكان عالخريطة 🗺
Photo
Add a comment...

Post has shared content
5 اسباب تخلي داتا تكنولوجي إختيارك الوحيد
1- تصميمات إحترافية.
2- محتوي إحترافى وجديد يناسب عملك.
3- اعلانت موجهة لعملائك فقط.
4- نتائج عملية وضحة تلمسها باستلام مكالمات لشركتك مش لايك.
5- ردود محترفة لديها خبرة الرد على العملاء مش شخص واحد بيشتغل على صفحتك
دول 4 محترفين كل واحد بيقوم بوظيفتة معندناش حد 4×1
يمكنك التواصل معنا عن طريق :
01140793330
0223493314
https://www.facebook.com/DTEgypt
http://www.dtegypt.com
Add a comment...

Post has shared content
العملاء المستهدفين هما هدف أى صاحب بيزنس 👪
لأنهم يعتبروا هما خزنة أرباحه
لأنك لو جبت عميل مهتم بمجالك فأكيد هيشترى من غير ما تبذل أى مجهود معاه 💰 ..
فى البوست ده هنقولك خمس خطوات هتساعدك توصل لعملائك المستهدفين (ركز عشان الكلام انت محتاجه اوى واعمله save عندك) 😉
الهدف كله من عملية التسويق هو "الحصول على الرسالة الصحيحة ووصولها للشخص المناسب في الوقت المناسب". مع التأكد من أننا نقدر نعمل ده بأفضل سعر ممكن.
الوصول لرسالة تخلى اللى يقراها عميل عندك تعتبر واحدة من أكبر التحديات اللى بتواجه أصحاب البيزنس عشان كدة بنقولك ركز فى اللى جاى تانى ☺
1⃣ إنك تبقى عندك قناعة ان البيزنس بتاعك ليه جمهور مستهدف محدد ! ..
من الأخطاء الكبيرة اللى بيقع فيها أصحاب البيزنس إنه بيتعامل مع كل الناس برسالة واحدة وشايف أن الكل مستهدف لانه بيعتقد ان لو استبعد حد هيخسر فبيقول للكل تعالوا اشتروا منى وبالتالى اللى مهتم بيك مش هيلتفت لرسالتك فهتخسر الاتنين. فأول حاجة تعملها افهم منتجك كويس جداً وادرسه واعرف مين ممكن يتفاعل معاه ويهتم بيه.
2⃣ تحديد المعايير التي تنوي استخدامها لتحديد المستهلكين الذين ترغب في الوصول إليهم .🕑 .
يعنى بمعنى أصح تصنف جمهورك كويس و تحدد نوعه وسنه ومكان تواجده وسلوكه والوظائف اللى بيشغلها واهتماماته لان كل الحاجات دى بتفرق وانت بتوجه ليه رسالة تتوافق مع رغباته واحتياجاته فينتبه ليك ويشترى منك.
3⃣ بدد لهم مخاوفهم حول المنتج بتاعك وعلامتك التجارية 😲 ..
دايماً الشىء المجهول يتخاف منه وغير مرغوب فيه وده جرياً للمثل اللى بيقول "اللى نعرفه أحسن من اللى مانعرفوش" فاعرف كويس مخاوفهم دى واشتغل فى رسالتك التسويقية ليهم على القضاء عليها كلها .
4⃣ تحديد أفضل القنوات لاستخدامها للتواصل مع هؤلاء الأشخاص 🖥 ..
ابدأ بالتفكير في كيفية حصول جمهورك المستهدف على المعلومات. ايه هي القنوات اللي بيستخدموها؟ التلفزيون؟ راديو؟ الصحف؟ صفحات الانترنت؟ الحملات على شبكة البحث على شبكة الإنترنت؟
5⃣ قياس نتائج الحملة لتحديد ما إذا كنت فعلا قد وصلت إلى الأشخاص المناسبين 💹
أحد اهم الطرق اللى تقدر تحدد بيها مدى نجاحك فى الوصول لعملاء مناسبين هو إنك تبقى عامل tool بتستقبل عليها تعليقات الناس عليك وعلى رسالتك وبيها تقدر تعرف انت وصلت للناس المظبوطة ولا رسالتك مش مفهومة ووصلت لناس غلط مش محتاجين المنتج الخاص بيك.
وخلاصة القول هو أن انك بعد ما تحدد معيار استهداف عميلك وتحدد القناة اللى هتوصله عليها لازم تبقى منفتح على التعليقات اللى بتجيلك وعلى استعداد لتعديل أى معلومة عندك باستمرار لتحسين الحملات المستقبلية مما يؤدي إلى المزيد والمزيد من النتائج الفعالة 💪
👈 شير ومنشن كل صاحب بيزنس تعرفه وساعدهم فى انهم يوصلوا لعملائهم المستهدفين 😎
اتصل بينا الآن فى داتا تكنولوجى على :
📞 01140793330 - 0223493314 يوميا من الساعه 9 ص : 5 م عدا الجمعة والسبت أو سيبلنا رقمك عالخاص واحنا هنتصل ..
واتعاقد على أجمد حملة ترويجية على النت ممكن تشوفها بالنسبة للبيزنس بتاعك لأننا عندنا فريق متخصص فى كل خدمات النت :) ..
#Data_Technology .. هنساعدك توصل
Photo
Add a comment...

Post has attachment
احنا اللى بدلنا الحب بالتسويق 😂 ..

كان زمان لازم تقعد تقنع العميل بمنتجك عشان يحبه ويشتريه وممكن بعد كدة يكتشف ان المنتج ردئ حبتين فيحس انك ضحكت عليه فمايجيبش من عندك حاجة تانى وكدة مش هتبقى خسرته بس هتبقى خسرته وخسرت أى عميل كان ممكن يجيبهولك لما يلاقى منتجك جدير بإنه يتكلم عنه أدام الناس ☹ ..

عشان كدة دلوقتى عملية البيع بقت مرتبطة بشكل كبير بالثقة (خلى العميل يثق فيك الأول) وعشان حد يثق فيك لازم تصاحبه ويحبك وتديله قيمة تنفعه فى حياته ويحس انك عايز تخدمه بأى طريقة بس فى نفس الوقت عشان اللى وثق فيك ده يبقى عميلك المستهدف لازم تخلى الخدمة أو القيمة دى متعلقة بمنتجك 😉 ..

يعنى مثلاً انت بتبيع مستلزمات طبية يبقى حاول كل كلامك مع عميلك المستهدف ازاى يحافظ على صحته وايه الأدوات (اللى هى موجودة عندك بالفعل) اللى يقدر يستخدمها العميل عشان يحافظ على صحته وهكذا … وده اسمه فى علم التسويق (الـ Inbound Marketing) 📢📢

احنا فى Data Technology بنستخدم الانباوند فى شغلنا
عشان فاهمين إنه أكثر عملية ناجحة فى التسويق 👌
جرب الانباوند بتاعنا فى شغلك ومش هاتندم
👈 اتصل بينا على عشان تعرف خدماتنا وأسعارنا:
01140793330 - 0223493314
http://www.dtegypt.com
Data_Technology .. #هنساعدك_توصل 🎯
Photo
Add a comment...

Post has attachment
فى ناس مشروع البيزنس بتاعها بيبقى محتاج تسوقله عالـ Facebook وتعمل عليه Ads ولو مش عامل Website لازم تعمل وكمان الويب سايت ده محتاج معاهم SEO فكدة لو بدأت تاخد خدمة خدمة لوحدها هيبقى الدفع كبير عليك 💰 ..

عشان كدة عملنا باقات #التربو وهى كل باقة فيها مجموعة خدمات معينة
ومعمول لها سعر مناسب 😉 ..
سيبلنا رقمك عشان نتصل بيك وتعرف باقاتنا
👈 أو كلمنا على : ☎ 01140782222 ☎ 0223493314
او زوروا موقعنا : dtegypt.com
#Data_Technology .. Grow your business with us :)
#داتا_تكنولوجي ... نأخذك لآفاق جديدة 👌
Photo
Add a comment...

Post has attachment
البدايات دائما صعبة وشاقة ولكن النهايات ممتعة وسعيدة
ولأننا في #Data_Technology نهتم بالتفاصيل كل يوم أربعاء هنزل بوست عن التسويق بشكل عام … النهاردة عاوزين نتكلم عن الأفكار
لو حابب تكون صاحب شركة ناجحة و مميزة لازم تكون دايما قادر على الإبداع و تعرف إجابة السؤال التالي
من أين تأتي الأفكار الإبداعية ؟
---------------------------

توظيف المبدعين و ده اللي بيميز google و apple
عمل جلسات للعصف الذهني لانتقاء أفضل الأفكار
أفضل الأفكار قد تجدها عندما تقرأ في كتاب أو مجلة أو تطور و تضيف أشياء جديدة لأفكار موجودة بالفعل
الخيال قد يكون مفتاح لفكرة تغيير حياتك ولعل والت ديزني أشهر مثال على ذلك
قد يلهمك من حولك بأفكار جديدة لذلك ناقش الفكرة مع الأصدقاء والمحيطين بك قبل التنفيذ
هيئ مكان مناسب للتفكير - وجودك في بيئة مناسبة سيلهمك بأفكار جديدة
تابعونا في الأسبوع المقبل وأهمية توظيف المبدعين للشركات ;)
#داتا_تكنولوجي ... نأخذك لآفاق جديدة 👌
كلمنا على : ☎ 01140782222 ☎ 0223493314
او زوروا موقعنا : dtegypt.com
Photo
Add a comment...

Post has attachment
ركز على العاطفة وليس المنطق ( ممكن صورة عقل و قلب فوق دماغ شخص يفكر )
استخدام لغة تؤثر على عواطف المستهلك ، طريقة تستخدمها الشركات الكبيرة أثناء حملاتها الإعلانية ، انت كمان كرجل مبيعات بدلاً من استخدام عبارات تعتمد على المنطق استخدم لغة المشاعر و الحنين للذكريات
حيث أن الدراسات أثبتت إن من السهل إقناع الزبون عن طريق عواطفه بينما يصعب إقناعه عن طريق المنطق.
مثال وانت بتعرض سيارة للبيع
العبارتين التاليتين صحيحتين لكن ممثل المبيعات يبدأ بالجملة دي هذه السيارة ستجعلك شخصا مميزا ولافتا للأنظار (التركيز على العواطف) ، وده أسهل في إقناع العميل من إنك تقول هذه السيارة متينة وقوية (التركيز على المنطق).
حتى أكثر الأشخاص استخداما للمنطق يمكن التأثير عليهم من خلال المشاعر بشكل اسهل و ايسر وكل الأشخاص العاطفيين يتجاوبون مع هذه الطريق .
افتكر كده الرسالة واضحة إذا أردت أن تصبح رجل مبيعات مميز وناجح اعتمد على طريقة تؤثر في أنماط الشخصيات المختلفة لتصبح أكثر ثراء من غيرك .
خدت بالك أني اقنعتك واستخدمت كلمة الثراء و التميز مع اني كان ممكن اقنعك بعبارة منطقية و اقولك ستزداد حجم مبيعاتك للضعف و هتقدر تشتري شقة علشان مامت " هدير" توافق على الجوازة . علشان لما تبقي ثري حتقدر تتجوز هدير ومش حتحتاج تقنع مامتها
Photo
Add a comment...

Post has attachment
5 اسباب تخلي داتا تكنولوجي إختيارك الوحيد
1- تصميمات إحترافية.
2- محتوي إحترافى وجديد يناسب عملك.
3- اعلانت موجهة لعملائك فقط.
4- نتائج عملية وضحة تلمسها باستلام مكالمات لشركتك مش لايك.
5- ردود محترفة لديها خبرة الرد على العملاء مش شخص واحد بيشتغل على صفحتك
دول 4 محترفين كل واحد بيقوم بوظيفتة معندناش حد 4×1
يمكنك التواصل معنا عن طريق :
01140793330
0223493314
https://www.facebook.com/DTEgypt
http://www.dtegypt.com
Add a comment...

Post has attachment
قم ببيع المنافع للعميل وليس المزايا:

" رجل المبيعات هو اللي بيبيع منافع المنتج للزبون وليس مزايا المنتج "
المستهلك يحتاج إلى معرفة ما يشبع حاجاته وليس المزايا والخصائص التي يمتلكها منتج الشركة
مثال عند عرض رجل المبيعات لسيارة على الزبون:
من الخطأ أن يقول رجل المبيعات أن هذه السيارة تمتلك نظام حماية من الصدمات (ميزة) ولكن الصواب أن يقول بأن هذه السيارة ستحافظ على عائلتك آمنة أثناء قيادة السيارة (منفعة ).
نبسطها أكثر : عند عرض قشارة البطاطس إذا وصفتها بأنها سهلة الاستخدام
( ميزة ) الصحيح انك تقول موفرة للوقت ( منفعة ) .
في النهاية حابين نقولكم فروق بسيطة في الكلمات ولكنها كبيرة في المعنى والتأثير .
ماركت صح علشان تكسب عملائك و تابعنا و #تسويق_بالألوان
Photo
Add a comment...

Post has attachment
أثرت Uber 🚙 بشكل كبير على سوق المواصلات فى كثير من دول العالم فاتجه معظم الـ Users ليهم وعزفوا عن الوسائل التقليدية اللى بتتبعها سيارات الأجرة وده أدى طبعاً لغضب السائقين وبدأوا يحاربوا الـ applications 📲 اللى زى أوبر وكريم وغيرها من تطبيقات سيارات الاجرة المنتشرة مؤخراً فلماذا لاقت رواجاً بين المستهلكين 😊 ؟

◌ ده لأن التعامل بين السائق والراكب يكون أكثر آدمياً بينهم ومفيش اى تدخل من السائق فى تحديد السعر 💲 بل يتم التعامل بالكامل مع موبايل ابلكيشن تقوم بتنزيله على الموبايل بتاعك وتحدد من عليه أقرب سيارة ليك وتختارها وتحدد المسافة ويقوم الأبلكيشن بتحديد السعر
فى العادة يكون السعر أرخص من السيارات الأجرة.
◌ لا تمتلك UBER سيارات خاصة بها انما تقوم كوسيط بين السائق والركاب وتحدد السعر للسائق ويأخذ السائق 80 % من الأجرة والباقى يذهب لـ UBER لذلك فهى تجذب اليها آلاف السائقين.
◌ يستطيع الراكب رؤية السيارة وهى قادمة اليه على الابلكيشن فلا يحتاج الى الوقوف فى زحمة الشارع وغيره🚥 .
◌ لو فى زيادة فى الأجرة الأبلكيشن بيقولك عليها لأنهم بيعتمدوا على العرض والطلب.

كل دى حاجات وأكتر منها خلت فى اقبال على uber وقيمتها السوقية بقت مرتفعة جداً وصلت فى أوائل عام 2017 68 مليار دولاروده بسبب اقبال السائقين والركاب عليها على السواء وكل ده السر فيه uber app على الموبايل ستور ..

Data Tecnology تقدر تعملك موبايل ابلكيشن تطور بيه خدمتك أو منتجك فى التواصل مع عملائك 😉😉

👈 كلمنا على :
01140793330 - 0223493314 عشان تعرف أسعارنا فى عمل الموبايل أبلكيشن.

Data Technology .. #رحلة_صعود_بيزنس_مان 🚀
Photo
Add a comment...
Wait while more posts are being loaded