Profile

Cover photo
Ajeng Sitoresmi
Works at POYENG knit shop
Lives in Yogyakarta
151 followers|2,525,592 views
AboutPostsPhotos

Stream

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Rajut Free Knitting Pattern : Baby Soaker
let's knit something cute!! Pattern used = Little Seedling soaker yarn = SA Poyeng  (pale pink, brink pink)  needle = 3.5mm, 4mm, 4.5mm For the hat itself, I only used basic hat pattern (rib 1/1 for brim and stockinette for main pattern) and used rabbit ear...
let's knit something cute!! Pattern used = Little Seedling soaker yarn = SA Poyeng (pale pink, brink pink)  needle = 3.5mm, 4mm, 4.5mm For the hat itself, I only used basic hat pattern (rib 1/1 for brim and stockin...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
New handmade additions at poyengstudio.com on March 2015 ~ 100% Hand Knitted ~ Stripped Crown Baby set Cloudy Green Slouch Fingerless Covered Big Red Hand Bag Big Hug from poyengstudio.com :D
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Mengenal Asisten Poyeng : Resti
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Halo, perkenalkan namaku Resti. 23 tahun yang lalu aku lahir di Jakarta tanggal 29 Januari. Aku masih aktif sebagai mahasiswa jurusan Teknologi Industri Pertanian ...
 ·  Translate
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Halo, perkenalkan namaku Resti. 23 tahun yang lalu aku lahir di Jakarta tanggal 29 Januari. Aku masih aktif sebagai mahasiswa...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Hai ! Aku adalah salah satu assistant POYENG. Namaku Febriana Fatmawati Putri dan mereka memanggilku dengan nama Ria. Aku sin...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
I like this pattern. Born in coincidence, it turn be a lovely hat! (or maybe just because i always love my "babies"? XD .. hmm.. not so objective huh.. ;P) It inspired from the hat on My Blueberry Nights movie and No Reservat...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Mengenal Asisten Poyeng : Annis
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Hai aku annis salah satu asistant poyeng. Saat ini aku sedang menyelesaikan tugas akhir di salah satu perguruan tinggi. Aku suka olah raga walupun berbanding terba...
 ·  Translate
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Hai aku annis salah satu asistant poyeng. Saat ini aku sedang menyelesaikan tugas akhir di salah satu perguruan tinggi. Aku suk...
1
Add a comment...
Have her in circles
151 people
Riezka Awaliah's profile photo
erie hasim's profile photo
determent indonesia's profile photo
Azzam Bilal's profile photo
Rowena L's profile photo
ahsan fero's profile photo
Muhammad Rifqi Khairu Rozzaq's profile photo
Achmad G. Rusmadianto's profile photo
Eva Hafsah's profile photo

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Poyengstudio did not adding any new items this April, because our hands unexpectedly full with the custom-order's ones. So, because there is no recap post for new additions in Poyengstudio.com this month, We will share about ...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Product Review : Wool Poyeng
Salah satu penghuni barunya Poyeng yang bahannya beneran dari wool hewan. Tapi karena udah kualitas entah ke berapa, benang wool yang satu ini karakternya kasar dan bukan buat wearable . Tapi... sangat ngganteng dijadiin tas! Ada dua jenis ketebalan. Sport ...
 ·  Translate
Salah satu penghuni barunya Poyeng yang bahannya beneran dari wool hewan. Tapi karena udah kualitas entah ke berapa, benang wool yang satu ini karakternya kasar dan bukan buat wearable. Tapi... sangat ngganteng dijadiin tas! ...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
GRAB IT!! Limited Time Free Patterns from Ravelry Designers
I recently love hunting Paid knitting or crochet Patterns that being generously offered as free by their designers for limited time, usually because they just being released. So here is the post that I dedicated to re-share the news to all other knitters/cr...
I recently love hunting Paid knitting or crochet Patterns that being generously offered as free by their designers for limited time, usually because they just being released. So here is the post that I dedicated to re-share t...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Mengenal Asisten Poyeng : Wina
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Hai namaku Idwina Arum Iwanda, tapi orang-orang biasa panggil aku Wina, Idwina, Atau Id aja. Aku lahir tanggal * ****** ** (Just guess it hehe) dan sekarang la...
 ·  Translate
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Hai namaku Idwina Arum Iwanda, tapi orang-orang biasa panggil aku Wina, Idwina, Atau Id aja. Aku lahir tanggal * ******** **** (J...
1
Add a comment...

Ajeng Sitoresmi

Shared publicly  - 
 
Mengenal Asisten Poyeng : Aya
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Namaku Presti Nataya (yang kalau ditanya artinya apa pasti bilang “nggak tahu” karena emang nggak ada artinya). Biasa dipanggil Aya. Lebih sering diem dan ndengeri...
 ·  Translate
* postingan ini adalah artikel gaya bercerita yang memang bener-bener dari tangan pertama. :) Namaku Presti Nataya (yang kalau ditanya artinya apa pasti bilang “nggak tahu” karena emang nggak ada artinya). Biasa dipanggil A...
1
Add a comment...
People
Have her in circles
151 people
Riezka Awaliah's profile photo
erie hasim's profile photo
determent indonesia's profile photo
Azzam Bilal's profile photo
Rowena L's profile photo
ahsan fero's profile photo
Muhammad Rifqi Khairu Rozzaq's profile photo
Achmad G. Rusmadianto's profile photo
Eva Hafsah's profile photo
Work
Occupation
small business owner and artisan
Skills
knitting, photography, drawing
Employment
  • POYENG knit shop
    Artisan, 2009 - present
Basic Information
Gender
Female
Looking for
Friends, Networking
Relationship
Married
Other names
Poyeng
Story
Tagline
Look up, Look down, Look back, Look forward, and Look your sides too
Introduction
I live in Yogyakarta, Indonesia with my husband. Start my passion on knitting since 2008 and create Poyeng knit shop. I am first generation knitter in my family. Love nice food, little traveling, re-purposed goods, and photography. My dreams are living from hobby, work at home, and just enjoy the life.
Bragging rights
i am writer/author of 3 knitting books published in Indonesia (yayy)
Places
Map of the places this user has livedMap of the places this user has livedMap of the places this user has lived
Currently
Yogyakarta
Previously
sleman - klaten - sragen