Addicted to Travel
O naszym uzależnieniu od podróżowania. | About our addiction to travelling.

Post is pinned.Post has attachment
Wiele osób pytało nas o najlepsze fragmenty naszej podróży. Ciężko jest jednak zmieścić rok przygód w filmiku długości jednego utworu muzycznego. Można natomiast wybrać najlepsze ujęcia i złożyć je tak, by stworzyły krótkie podsumowanie całej przygody.

12 krajów w 12 miesięcy.
Anglia, Kanada, Stany Zjednoczone, Peru, Fidżi, Nowa Zelandia, Australia, Tajlandia, Laos, Kambodża, Singapur i Wietnam.

Dziś możemy podzielić się z Wami częścią naszych najpiękniejszych wspomnień z podróży dookoła świata.

A za jakiś czas, jak skończymy opisywać na blogu resztę naszych przygód, mamy w planie przygotować również dłuższy film w stylu reportażu.

Miłego oglądania!

- ENG -

People asked us about the best moments of our trip. It's really hard to fit one year of adventures in short music clip. You can however select only the best cuts and try to summarize the whole adventure.

12 countries in 12 months.
England, Canada, USA, Peru, Fiji, New Zealand, Australia, Thailand, Laos, Cambodia, Singapore and Vietnam.

Today we share with you the selection of our most beautiful memories from the trip around the world.

And in the future, when we finally finish describing our adventures, we plan to prepare a longer documentary movie.

Enjoy watching!

Dawno nie mieliśmy tak inspirującego weekendu!

Wybraliśmy się na IV Festiwal Podróżniczy "16 Południk" w Złocieńcu.

Świetne prezentacje, fantastyczni ludzie i niesamowite historie z miejsc, które odwiedzili.
Siedzieliśmy i słuchaliśmy z zapartym tchem. Czasem nawet łezka w oku się zakręciła, kiedy słuchaliśmy o trudach podróży, które tak dobrze znamy.

I nie będziemy ukrywać - dostaliśmy taką dawkę motywacji do kolejnych podróży i do dalszej pracy nad naszymi materiałami, jakiej już dawno potrzebowaliśmy!

A na V edycję "16 Południka" też się wybierzemy!
09.04.2018
13 Photos - View album

Nic Wam nie wspominaliśmy, ale od jesieni naszą tymczasową przystanią stała się mała miejscowość na północy Polski.

Jakże miło nam dziś pochwalić inicjatywę artysty rzeźbiarza, który w pniu po wyciętej topoli znalazł natchnienie.

Już nie możemy się doczekać efektu końcowego prac! Na pewno z wielką przyjemnością wybierzemy się na spacer brzegiem jeziora Drawsko, żeby zobaczyć rzeźbę Wodnika w całej okazałości.

- ENG -

We haven't mentioned, but since autumn a small town in the north of Poland is our temporary haven.

It's a big pleasure for us to introduce you to the initiative of the local sculptor, who found an inspiration in the tree trunk.

We just can't wait for the final effect!
For sure we will go for a walk along the shore of Drawsko Lake to see the sculpture of Aquarius in all its glory.

Morze zimą ma niesamowity urok! Oblodzone falochrony, śnieg mieszający się z piaskiem... I choć mroźny wiatr szybko przegania z plaży, grzane wino w kawiarence na molo smakuje doskonale!

Choć od października mieszkamy niespełna 100 km od Bałtyku, dopiero w poprzedni weekend wybraliśmy się na spacer nad morzem.

Aura była przepiękna!

Warto było chyba ostatni mroźny weekend tej zimy spędzić w Kołobrzegu - i zobaczyć nadbałtycką plażę bez parawanów ;)

- ENG -

The sea in the winter looks amazing! Breakwaters covered with ice, the snow mixed with the sand... Even though the frosty wind chases you out of the beach, the warm wine tastes really good in the bar at the pier!

Since few months we live less than 100 km to the Baltic Sea but went for our first walk by the seashore just last weekend.

The weather was great!

It was worth to spend probably the last frizzy weekend this winter in Kołobrzeg - and see the beach slightly less crowded than in high-season ;)
05.03.2018
6 Photos - View album

Halo, halo... Jest tam kto? ;)
My już jesteśmy, choć długo nas tutaj nie było...

Okazało się, że powrót do "codzienności" i wdrożenie się w jej rytm nie poszło nam tak szybko, jak byśmy chcieli.
Wciąż nie możemy też powiedzieć, żebyśmy już byli perfekcyjnie zorganizowani. Chcemy jednak wrócić do dzielenia się z Wami naszymi materiałami i innymi ciekawostkami, na które się natkniemy.

Do zobaczenia wkrótce ;)

- ENG -

Hello, hello... is anyone there? ;)
We're back, though we haven't been here for quite long...

It turns out that returning to "everyday" and getting into its rhythm didn't go as fast as we'd like.
We still can't say that we're perfectly organized. However, we want to go back to sharing with you our stories and other interesting things.

See you soon ;)

RTW #30*, czyli nasza druga podróż dookoła świata dobiegła końca... a przecież dopiero co wyruszyliśmy...

3 miesiące i 7 krajów - RPA, Suazi, Lesoto, Birma, Japonia, Hawaje (USA) i Islandia - i mnóstwo niesamowitych wspomnień.

Kilka kolejnych wielkich marzeń zostało spełnionych i znów przeżyliśmy sporo ciekawych przygód. I zawsze troszkę żal jest wracać.

Dziękujemy wszystkim Wam za wsparcie, miłe komentarze i dopingowanie nas na trasie! To dużo dla nas znaczy i daje motywację, kiedy czasem się nie chce pakować plecaka.

Teraz czas "chwilę" odpocząć, ale pomysłów na kolejne podróże na pewno nam nie brakuje ;) Wciąż nie odwiedziliśmy jeszcze jednego kontynentu... ale wszystko w swoim czasie :)

* dla niezorientowanych skąd #30 - w tym roku stuknęły nam obojgu 30 i ta podróż była naszym wymarzonym prezentem ;)

- ENG -

RTW #30*, our second trip around the world is over... and we feel like we just started...

3 months and 7 countries - South Africa, Swaziland, Lesotho, Myanmar, Japan, Hawaii (USA) and Iceland - and lots of amazing memories.

Some of our big dreams came through and we had so many amazing adventures. And it's always a little sad when you have to come to come back home...

Thanks for all your kind comments and supporting us on the road! It means a lot and motivates us every time when we're tired of packing the bags again.

Now it's time for us to "get some rest", but we already have a lot of ideas for our next travels ;) In fact, we still have one more continent to see... but all in good time ;)

* for those who wonder why #30 - this year we both turned 30 and this trip was our dream birthday present ;)

Wróciliśmy do już Europy, ale jeszcze nie do Polski ;)
Islandia, kraina lodu i ognia, to ostatni przystanek naszej drugiej podróży dookoła świata.

Po gorących Hawajach potrzebowaliśmy troszkę czasu, żeby przyzwyczaić się do panujących tutaj temperatur. Pogoda nas nie rozpieszcza i często chodzimy zmarznięci i mokrzy. Krajobrazy jednak wynagradzają nam wszystkie niedogodności!

Lodowe laguny, gejzery i gorące źródła, mnóstwo przepięknych wodospadów, kaniony, góry i jaskinie, a do tego malowniczo położone niewielkie miasteczka. Aż trudno uwierzyć, że to wszystko znajduje się na tak niewielkiej wyspie.

- ENG -

We have returned to Europe, but not yet to Poland ;)
Iceland, the land of ice and fire, is the last stop of our second trip around the world.

After hot Hawaii, we needed some time to get used to the temperatures here. The weather does not spoil us and we often get quite cold and wet. The landscapes, however, reward us for all the inconveniences!

Ice lagoons, geysers and hot springs, plenty of gorgeous waterfalls, canyons, mountains and caves, and picturesque small towns. It is hard to believe all this finds its place on such a small island.
9/18/17
14 Photos - View album

Z wielkim żalem przyszło nam pożegnać się z Wielką Wyspą...

Spędziliśmy tam niesamowite 10 dni, których nigdy nie zapomnimy!
Odwiedziliśmy mnóstwo pięnych miejsc - fantastyczne białe, czarne i nawet jedną zieloną plażę, na których moglibyśmy bez końca pływać w towarzystwie kolorowych ryb i żółwii.
Gęste lasy tropikalne i ukryte w nich wodospady. Ciekawe miejsca, pełne historii z czasów pierwszych osadników na Hawajach. No i oczywiście lawa!

Aż przykro było pakować plecaki i jechać na lotnisko...
Wiemy jednak, że za jakiś czas na pewno na Hawaje wrócimy! ;)

- ENG -

With great regret, we had to say goodbye to the Big Island...

We spent an incredible 10 days there, which we will never forget!
We visited a lot of places - fantastic white, black and even green beaches where we could swim endlessly in the company of colorful fish and turtles.
Dense tropical forests and hidden waterfalls. Interesting places, full of history from the first settlers in Hawaii. And of course lava!

It was so depressing to pack backpacks and go to the airport ...
We know, however, that we will be back in Hawaii some day! ;)
9/14/17
12 Photos - View album

UDAŁO SIĘ!!!
Spełniliśmy kolejne z naszych wielkich marzeń!

Zobaczyliśmy lawę w kilku formach: buzującą w kraterze, spływającą do oceanu i poczuliśmy jej żar, stojąc tuż obok ;D

Coś niepowtarzalnego! To najbardziej niesamowite obcowanie z przyrodą, jakiego do tej pory doświadczyliśmy.

WE MADE IT!!!
Another big dream came true!

We saw the lava: buzzing in the crater, flowing into the ocean and we felt its heat, standing right next to it ;D

Something very unique! To the most incredible experience of the nature we have ever had.

9/12/17
11 Photos - View album

"Wakacje od wakacji"? Tylko na tropikalnej wyspie! :D

Poza tym - jak moglibyśmy przelecieć nad Pacyfikiem nie zatrzymując się choćby na kilka dni w takim małym raju na ziemi?

A że przy okazji terminy idealnie się zgrały, żeby właśnie na Hawajach świętować dwie ważne dla nas daty... :D

Jesteśmy przeszczęśliwi!
Każda plaża jest piękna, każdy szlak, choć czasem trudny i męczący, daje wiele satysfakcji. No i te zachody słońca, które już Wam pokazywaliśmy ;)

Zobaczcie kilka zdjęć z wyspu O'ahu ;)

A break from vacation? Only on a tropical island! :D

By the way - how could we fly across the Pacific without stopping on this small piece of paradise?

Additionally, the calendar turned out to synchronize perfectly, cause we're celebrating two important to us dates here :D

We're quite happy!
Every beach is beautiful, every hike - even though sometimes steep and tiring - gives much satisfaction. And these sunsets ;)

Just take a look at the photos from O'ahu ;)